Trzeba przyznać, że czekaliśmy długo. Nawet bardzo długo przez opóźnienia wynikające z pandemii. Teraz jednak Hummer może zaliczyć pełnoprawny powrót ze świata zapomnianych marek za sprawą GMC i nowoczesnego wydania Hummer EV 2022.
Nadwozie i wnętrze Hummer EV 2022
GMC udowodniło, że pickup, czyli charakterystyczny dla USA wół roboczy, może być nowoczesny i tradycyjny oraz potężny z wyglądu zarazem. Imponujące rozmiary, rozbudowana przednia konsola z dwoma hakami i ciekawym oświetleniem na czele z pełnowymiarowym paskiem świetlnym LED okraszonym dumnie napisem Hummer po prostu robi wrażenie. Przednia elektrycznie otwierana klapa skrywa oczywiście dodatkowy bagażnik.
Pionowa przednia szyba, kwadratowe, ale ewidentnie wizjonerskie wielkie lusterka boczne i te wielki 35-calowe opony Goodyear Wrangler pod prostymi błotnikami, łączącymi się z progami bocznymi i konsolami, to najwidoczniej przepis na tradycję w dobrym smaku.
Na tyle nie ma zaskoczenia, bo tam znalazła się przestrzeń ładunkowa z dwoma światłami po bokach i napisem HUMMER EV. Pod tym cackiem nie zabrakło oczywiście opancerzenia do prawdziwego terenowego szaleństwa.
Czytaj też: Czym będzie tryb kraba w elektrycznym Hummerze?
Czytaj też: Stuningowany Hummer H1 ratuje fanów marki przed elektrycznością
Czytaj też: Hummer powróci do wojska i doczekamy się „elektrycznego Humvee”?
Wewnątrz z kolei przestronna kabina otrzymała zaawansowany technologiczny sznyt na czele z 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczem wskaźników i 13,4-calowym systemem infotainment. Nie zabrakło też wielu funkcji do możliwie najlepszego podbijania terenu, czy kamer UltraVision, pokazujących nawet sytuację pod Hummerem EV.
Napęd Hummer EV 2022
W kwestii napędu tego elektrycznego pickupa sprawa wygląda prosto. Na początku zadebiutuje on z trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1000 koni i momencie rzędu 15592 Nm… choć ten rzeczywisty „na kołach” według Car and Driver ma wynieść 1085 Nm. Osiągi? Wspomina się o sprincie do setki w nieco ponad 3 sekundy.
Po stronie zaplecza energetycznego 24-modułowy zestaw zapewnia zasięg ponad 560 kilometrów na jednym ładowaniu, które można realizować z mocą nawet 350 kW, co zapewni po 10 minutach ładowania całe 160 km zasięgu.
Oczywiście nie zabrakło sterowania i napędu na wszystkie cztery koła, czy wektorowania momentu obrotowego, jak również adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego, imponującego prześwitu i poziomu brodzenia.
Premiera i cena GMC Hummer EV
Pierwszym elektrycznym Hummerem do zdobycia będzie kosztująca 112595 dolarów wersja Edition 1, która będzie jedyną opcją podczas debiutu już jesienią 2021 roku. Na jej pokładzie znajdzie się topowe wyposażenie.
Czytaj też: Hummer H1 w wydaniu Launch Edition przeżywają istną metamorfozę
Czytaj też: Jak przyspiesza Hummer H2… holując łódkę?
Czytaj też: Pojedynek włoskiej potęgi z Ferrari F8 Tributo oraz Lamborghini Huracan EVO
Rok później, czyli jesienią 2022 roku Hummer EV doczeka się wariantu EV3X za 99995 dolarów, wiosną 2023 roku Hummer EV2X za 89995$, a rok później najbardziej podstawowej wersji Hummer EV2 z ceną bazową rzędu 79995$.