Premiera Kia EV6 ujawniła również wydajnościowy wariant EV6 GT

Premiera Kia EV6, EV6 GT, Kia EV6 GT, premiera EV6 GT

Dziś miała miejsce już ta pełnoprawna premiera Kia EV6, obok której ujawniono również topowe wydanie wydajnościowe, czyli EV6 GT.

Kia EV6 również w smaku EV6 GT

Pierwszy dedykowany pojazd elektryczny firmy może i jest crossoverem, ale ma poziom mocy i osiągów typowy dla samochodów sportowych. Kia EV6 GT wykorzystuje bowiem dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 585 koni mechanicznych i ogromnym, natychmiastowym momencie obrotowym rzędu 740 Nm. Razem z 77,4 kWh akumulatorem napędem AWD i elektronicznym mechanizmem różnicowym rozpędza to model do setki w 3,5 sekundy, a maksymalnie do 260 km/h.

Czytaj też: Zdjęcia Kia Niro 2022 podczas testów

Oczywiście nie oznacza to, że Kia nie będzie oferować znacznie mniej wydajne wersje do wyboru z napędem na tylne i wszystkie koła, jak również 58 lub 77,4 kWh akumulatorem, z czego ten ostatni zapewni zasięg do 510 km na jednym ładowaniu. To z kolei z 10 do 80% zajmuje tylko 18 minut i co ciekawe, EV6 może ładować inny samochód.

Kia EV6 bazuje na platformie E-GMP o wymiarach 4680 milimetrów długości, 1880 mm szerokości i 1550 mm wysokości z rozstawem osi 2900 mm. GT Line i GT są w rzeczywistości odrobinę dłuższe i szersze, a pikantny GT jest dodatkowo nieco niżej nad ziemią.

Elektryczna Kia EV6 z zewnątrz i wewnątrz

Kia EV6 jest wyjątkowa, bo jako pierwszy model marki obrała nowy kierunek projektowania z zamkniętą przednią konsolą po ponad 13 latach, zyskując nowy emblemat i towarzyszący jej slogan. Jako pierwszy samochód BEV Kii, EV6 bazuje na platformie E-GMP, która napędza już Ioniq 5 od Hyundaia.

Nowa filozofia projektowania Kia czerpie inspirację z kontrastów występujących w naturze i ludzkości. Filozofia ta opiera się na pięciu kluczowych filarach projektowych: „Śmiałość dla natury”, „Radość z rozumu”, „Potęga postępu”, „Technologia dla życia” i „Napięcie dla spokoju”.

W Kia EV6 tę filozofię przekuto na zupełnie nowy przód modelu, który dzierży ostre linie, agresywne światła, interesujące wykończenie progów bocznych, rozciągające się również na zderzakach i fascynujące wręcz światła na tyle. Całość dopełnia ciekawa linia nadwozia, łącząca charakter crossovera z coupe na niskim zawieszeniu. Klamki drzwi wpuszczono z kolei do wewnątrz, a felgi zaprojektowano z myślą o aerodynamice.

Czytaj też: Wielka premiera Kia K8. Luksusowy sedan z nowym designem marki

W środku Kia chwali się „innowacyjnym wykorzystaniem przestrzeni”, które jest związane z nową platformą modułową E-GMP. Dostrzegamy w środku elementy chromowane, ciekawie wykończone otwory wentylacyjne, pokrętło zmiany kierunku jazdy, nową kierownicę i dwa cyfrowe wyświetlacze.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News