Premiera Porsche 911 GT3 2022. Ogromne skrzydło i nowe zwieszenie

Premiera Porsche 911 GT3 2022, Porsche 911 GT3 2022, Porsche 911 GT3,

Wreszcie możemy powiedzieć, że nadeszła wielka premiera Porsche 911 GT3 2022, czyli kultowej 911 ze znacznie bardziej wyścigowym sznytem.

Premiera Porsche 911 GT3 2022

Sercem nowego GT3 jest wolnossący 4,0-litrowy sześciocylindrowy silnik typu (oczywiście) bokser o mocy 508 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 469 Nm. Silnik ten rozkręca się do maksymalnie 9 000 obr/min, posiada sześć niezależnych korpusów przepustnicy i jest standardowo wyposażony w siedmiobiegową skrzynię PDK z opcją sześciobiegowego manualu.

Czytaj też: Nieoficjalny render Porsche 911 Safari
Czytaj też: Co zyskuje Porsche, drukując silniki elektryczne?
Czytaj też: Porsche bierze pod lupę 550 Spyder i je komentuje

Z PDK Porsche 911 GT3 2022 rozpędza się do 96 kilometrów na godzinę w 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 317 km/h. Te prędkości starają się okiełznać 408-milimetrowe żeliwne tarcze hamulcowe z przodu (z opcją wymiany na Porsche Ceramic średnicy 410 mm), które siedzą za 20-calowymi felgami. Z tyłu znalazły się z kolei 21-calowe.

W nowym 911 GT3 zastosowano zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu zamiast kolumny MacPhersona, a względem poprzednika zastosowano przedni pas, który zawiera zintegrowane wloty chłodzenia. Ponadto przedni spojler jest regulowany, a ten wielki na tyle można ustawić ręcznie. Pod nim para okrągłych wydechów wychodzi ze środka, a po każdej stronie z nich znajduje się dyfuzor.

Czytaj też: Zwiastun tajemniczego Porsche 911 GT. Premiera już niebawem
Czytaj też: Dziwaczny prototyp Porsche 911 przynosi nam tylko jedno na myśl
Czytaj też: Porsche Cayman GT4 RS 2022 wyszpiegowane w śnieżnej zabawie

Aby zmniejszyć wagę, maska, tylne skrzydło i spojler są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Oszczędności na wadze można jednak poczynić na wielu frontach z dodatkowo płatnymi pakietami, które wpływają też na odnowioną kabinę.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News