Wreszcie możemy powiedzieć, że nadeszła wielka premiera Porsche 911 GT3 2022, czyli kultowej 911 ze znacznie bardziej wyścigowym sznytem.
Premiera Porsche 911 GT3 2022
Sercem nowego GT3 jest wolnossący 4,0-litrowy sześciocylindrowy silnik typu (oczywiście) bokser o mocy 508 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 469 Nm. Silnik ten rozkręca się do maksymalnie 9 000 obr/min, posiada sześć niezależnych korpusów przepustnicy i jest standardowo wyposażony w siedmiobiegową skrzynię PDK z opcją sześciobiegowego manualu.
Czytaj też: Nieoficjalny render Porsche 911 Safari
Czytaj też: Co zyskuje Porsche, drukując silniki elektryczne?
Czytaj też: Porsche bierze pod lupę 550 Spyder i je komentuje
Z PDK Porsche 911 GT3 2022 rozpędza się do 96 kilometrów na godzinę w 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 317 km/h. Te prędkości starają się okiełznać 408-milimetrowe żeliwne tarcze hamulcowe z przodu (z opcją wymiany na Porsche Ceramic średnicy 410 mm), które siedzą za 20-calowymi felgami. Z tyłu znalazły się z kolei 21-calowe.
W nowym 911 GT3 zastosowano zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu zamiast kolumny MacPhersona, a względem poprzednika zastosowano przedni pas, który zawiera zintegrowane wloty chłodzenia. Ponadto przedni spojler jest regulowany, a ten wielki na tyle można ustawić ręcznie. Pod nim para okrągłych wydechów wychodzi ze środka, a po każdej stronie z nich znajduje się dyfuzor.
Czytaj też: Zwiastun tajemniczego Porsche 911 GT. Premiera już niebawem
Czytaj też: Dziwaczny prototyp Porsche 911 przynosi nam tylko jedno na myśl
Czytaj też: Porsche Cayman GT4 RS 2022 wyszpiegowane w śnieżnej zabawie
Aby zmniejszyć wagę, maska, tylne skrzydło i spojler są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Oszczędności na wadze można jednak poczynić na wielu frontach z dodatkowo płatnymi pakietami, które wpływają też na odnowioną kabinę.