Wprawdzie już doczekaliśmy się premiery nowoczesne Hummera, ale tylko w wersji pickup. Dziś z kolei miała miejsce wielka premiera SUVa Hummer EV.
Elektryzująca premiera SUVa Hummer EV 2024
Chociaż premierę obu modeli podzieliły całe miesiące, SUV nie różni się zbytnio od pickupa. W rzeczywistości te samochody łączą w sobie identyczne technologie oraz wydajność, nawiązując do kultowego już Hummera H2, którego znamy przede wszystkim pod równie kultową nazwą wojskowego Humvee. Jednak SUV stracił nieco na mocy.
Czytaj też: Oto Humble One z dachem słonecznym. Nowy gracz na rynku SUVów EV?
Tak – ciągle SUV Hummer EV będzie mógł się pochwalić w najlepszym wydaniu trzysilnikowym układem, ale jego moc spadnie z 1014 do 841 koni mechanicznych przy zachowaniu tego samego momentu obrotowego rzędu 15592 Nm. To ostatnie jest małym przekłamaniem, jako że jest to moment podany „na kołach”, bo w rzeczywistości, zamiast 15592 Nm będzie można liczyć na około 1355 „tradycyjnych” Nm, bo na wale znamionowym.
Sam w sobie SUV Hummer EV, jak pickup, powinien wyróżniać się swoim promieniem skrętu, dzięki układowi kierowniczemu na cztery koła, funkcją pokroju Crabwalk, świetnymi kątami natarcia i zjazdu oraz przyspieszeniem, które wystrzeli tego SUVa do setki w około 3,5 sekundy. To jednak jest zarezerwowane dla topowej wersji na czele z wydaniem Edition 1, któe jest wyposażone w 22-calowe felgi i całe mnóstwo opcji personalizacji.
Czytaj też: Mercedes GLC nowej generacji na renderach. SUV sięgnie po Klasę C
Niezależnie od wykończenia, całość napędzi platforma GM Ultium z zasilaniem rzędu 800 V (400 V dla podstawowego modelu) o zasięgu od ponad 400 do 480 km zasięgu. Pierwsze dostawy SUVa Hummer EV będą miały miejsce na początku 2023 roku w wersji Edition 1 w cenie 105595$ (lub 110595$ z pakietem terenowym). Następnie swoje premiery zaliczy Hummer EV 3X oraz 2X (wiosna 2023 rok) i wreszcie podstawowy, dwusilnikowy EV2 (wiosna 2024 rok).