Quake wiecznie żywy. Produkcja otrzymała kolejną aktualizację, które wprowadza do gry zawartość z moda oraz zajmuje się łataniem błędów. To się nazywa długie wsparcie tytułu.
Co w aktualizacji Quake?
Aktualizacja nr 4 do Quake’a jest już dostępna na wszystkich platformach. Łatka zawiera powrót legendarnego prekursora wieloosobowego trybu drużynowego: Threewave Capture the Flag! Autorzy wskrzesili dziewięć kultowych poziomów z oryginalnego moda.
Threewave CTF zostało wydane w październiku 1996 roku przez Zoida Kirscha. Wtedy mod był prosty i remiksował zawartość istniejącej gry, tworząc jednak coś nowego. Starcia odbywały się na poziomach dla jednego gracza, zmodyfikowanych tak, że tworzyły bazy. Zamiast flag były klucze, a lina z hakiem była toporem, który wystrzeliwał kulę Vore’a. Choć trzeba było użyć wyobraźni, nie przeszkodziło to wcale w odbiorze moda. Natychmiast stał się on sensacją i zebrał licznych fanów, którzy szukali nieco głębszej alternatywny dla deathmatcha.
Czytaj też: Dead Island 2 wyciekło w sklepie Amazon! Wiemy o grze niemalże wszystko
Po wielu aktualizacjach i w końcu wersji dla QuakeWorld, Threewave CTF stało się synonimem rozgrywek wieloosobowych z przejmowaniem flagi i dało początek wielu stronom w Internecie zajmującym się wyłącznie trybami CTF w grach. Threewave CTF zostało wydane oficjalnie jako część Quake II, a wersja moda w Quake III zawierała nowe tryby oparte o flagę, które później trafiły też do Quake Live. Tryb dla wielu osób w Quake’u i Threewave CTF zawsze się przeplatały, a teraz mod, który dał początek przejmowaniu flagi jest dostępny bezpłatnie w rozszerzonej reedycji Quake’a.
Zmiany w oryginalnym Qauke
Najnowsza wersja Quake’a została rozszerzona, posiada ulepszony znacznik stanu flagi, pokazujący czy flaga znajduje się bezpiecznie w bazie, a do tego zawiera informacje o punktach drużyny oraz współczesny interfejs. Dołączone mapy zostały zaktualizowane i mają teraz usprawnione oświetlenie i efekty mgły. Od teraz na początku starcia losowo na mapie pojawiają się cztery runy wzmocnień:
- Runa magii Ziemi | Odporność – Otrzymujesz połowę obrażeń od wszystkich rodzajów broni
- Runa czarnej magii | Siła – Całe uzbrojenie zadaje podwójne obrażenia
- Runa magii piekielnej | Pośpiech – Większość uzbrojenia strzela dwa razy szybciej, dwukrotnie wzrasta też szybkość lotu gwoździ
- Runa magii przedwiecznych | Regeneracja – Co sekundę odzyskujesz nieco utraconego zdrowia i pancerza, aż do poziomu 150
Czytaj też: Nowy zwiastun A Plague Tale Requiem pokazuje kłopoty w raju
Oprócz tego dokonano następujących poprawek:
- Poprawiono ramię Fienda, która przenikała przez podłoże w momencie śmierci
- Poprawiono automatyczne zmienne debugowania, których można było użyć, aby oszukiwać w trybie wieloosobowym
- Poprawiono wczytywanie map oświetlenia na wielkich poziomach, na przykład gdy użytkownik wczytywał dodatkowo „Tears of the False God” w Arcane Dimensions.