Ramattra z Overwatch 2 bez tajemnic

overwatch 2

Blizzard wkrótce wprowadzi do Overwatch 2 nową postać. Deweloperzy postanowili opowiedzieć o nowym bohaterze i przedstawili jego podstawowe postaci. Oto Ramattra.

Ramattra w Overwatch 2 już za rogiem

Ramattra jest gotów, aby dołączyć do plejady bohaterów Overwatch 2 wraz z początkiem 2. sezonu już 6 grudnia. Styl gry Ramattry jest złożony i wielowymiarowy, odzwierciedlając jego historię i ideały. Postać omnika jest wysoce taktyczna, a Nemezis – potężna, imponująca i brutalna: to fizyczna manifestacja jego gniewu.

Czytaj też: The Settlers New Allies powraca po raz drugi

Powiedzmy sobie szczerze. Pod względem technicznym był bardzo trudny do zaprojektowania. Bardzo wyróżnia się w świecie Overwatch, zarówno jako grywalny bohater, jak i postać z bogatą historią i nie możemy się doczekać, aż poznacie go bliżej.

Postać Omnika i Nemezis

Kiedy po raz pierwszy wybieracie Ramattrę, zaczynacie grę od postaci omnika. Jego bronią jest tu Akcelerator Otchłani – duży kostur, która posiada własny zestaw podstawowych i alternatywnych ataków.

„Podstawowy atak Akceleratora Otchłani wystrzeliwuje strumień szybko poruszających się nanitów”, mówi Noh. „Poruszają się one z szybkością, która wymaga przewidywania ruchu i namierzania celów, ale nie mają spadku obrażeń”. To opcja dystansowa Ramattry, ale ma swoje plusy również z bliska. Tess Leiman, młodszy projektant gry rozwija tę kwestię: „Jeśli jesteście tak blisko wrogów, że prawie dotykacie kosturem ich twarzy, zadacie mnóstwo obrażeń – zwłaszcza trafieniami krytycznymi”.

Alternatywną zdolnością jest Bariera Otchłani: tymczasowa, bardzo wytrzymała osłona, którą Ramattra może umieścić w wybranym miejscu. „Kiedy aktywujecie barierę, zobaczycie linię na ziemi, potwierdzającą miejsce użycia, co zapewnia kilka różnych stylów gry”, mówi Leiman, „Użyjcie zdolności w sposób defensywny, aby chronić sojuszników i odciąć wrogów lub ofensywny, aby stworzyć bezpieczną przestrzeń pozwalającą skrócić dystans między wami a drużyną przeciwników”.

„Każdy aspekt postaci omnika umożliwia zbliżenie się do wrogów”, wyjaśnia Josh Noh,główny projektant balansu. „Możecie użyć tej formy taktycznie, aby przemieścić się bliżej wrogów i aktywować Postać Nemezis, w której Ramattra zyskuje dwie nowe zdolności, Młóckę i Blok”.

Czytaj też: FIFA 23 nabrała tysiące fanów piłki nożnej

Postać Nemezis Ramattry zmienia zarówno jego wygląd, jak i uzbrojenie. Staje się on olbrzymim obrońcą… lub zagrożeniem, w zależności od punktu widzenia. Wzmacnia się dzięki dodatkowemu pancerzowi i ma dwa dodatkowe ramiona, które służą mu jako broń w Postaci Nemezis.

„Młócka wypuszcza z każdym zamachem falę mocy o krótkim zasięgu”, tłumaczy Leiman. „To także atak przebijający, więc jeśli w zasięgu są ustawieni w linii wrogowie, wszyscy zostaną trafieni. To naprawdę fajne rozwiązanie kontrujące na przykład tarczę Reinhardta, Matrycę Obronną D.Vy czy bańkę Winstona”.

„W przypadku Bloku Ramattra zasłania swoimi wielkimi ramionami twarz, zmniejszając obrażenia od przodu. Skutecznie redukuje też obrażenia od smoka Hanzo i Przegrzanie Torbjörna, mimo że otaczają postać gracza”, wyjaśnia Leiman. Blok spowalnia prędkość ruchu Ramattry i ma zastosowanie tylko do obrażeń otrzymywanych od przodu, pozostawiając go bezbronnym na ataki od tyłu.