Reklama
aplikuj.pl

Nie tylko Cybertruck Tesli – Rivian też ma elektrycznego pickupa R1T i o nim przypomina

R1T, elektryczny R1T, Rivian R1T, elektryczny pickup Rivian

Jeśli już miałbym obstawiać na prawdziwego konkurenta Tesli, to byłby nim właśnie Rivian. Kojarzcie w ogóle jego elektrycznego pickupa R1T?

Wróćmy jednak na sam początek, bo wbrew pozorom wiemy już wiele na temat R1T. Nowe zdjęcia od producenta wykorzystajmy, jako idealny moment na przypomnienie sobie o tym dziele. Zachwycamy się nim z dwóch względów, bo (po pierwsze) jest pickupem, a po drugie… no, jest w pełni zelektryzowanym pickupem. Swoje trzy grosze dorzuciły do niego również możliwości, jakimi może się pochwalić, a tych jest naprawdę dużo.

Mowa o ogromnym akumulatorze o pojemności 180 kWh, który wystarcza na przejechanie do 643 kilometrów na jednym ładowaniu. Jednak to wariant z 135 kWh baterią będzie tym najszybszym R1T, przyśpieszającym do setki zaledwie w 3 sekundy. Pojemnościowe wersje akumulatorów będą więc zaprzężone z samymi osiągami, które dla tej najpojemniejszej przekładają się na moc rzędu 700 koni mechanicznych i aż 1120 niutonometrów momentu obrotowego.

Ten najszybszy ma mieć z kolei 745 KM z identycznym momentem obrotowym, podczas gdy najmniej gorąca, bo jedynie 105-kWh wersja chwali się 402 KM i 560 Nm. Wszystkie warianty są jednak ograniczone do maksymalnej prędkości 200 km/h.

R1T ze swoim elektrycznym silnikiem zwyczajnie nie mógł pozwolić sobie na braki na autonomicznym zapleczu. Zostanie więc wyposażony w autonomiczność poziomu trzeciego, która w pewnych sytuacjach przejmie ster i sama zajmie się przyśpieszaniem i hamowaniem. W kwestii silników – te znalazły się przy każdym kole, zapewniając oczywiście napęd na wszystkie cztery.

Całość dopełnia pneumatyczne zawieszenie zdolne do podniesienia ciężarówki do tego stopnia, że ta będzie mogła przejechać po wodzie o głębokości 1 metra. Cena? 69000$, więc znacznie drożej od planowanych „poniżej 50000” Tesli, ale na finalny osąd przyjdzie nam poczekać do 2020 roku.