Intelligent Valve Technology (IVT) firmy Camcon, to nic innego, jak zupełnie nowe podejście do rozrządu w silnikach spalinowych.
Ta technologia zastępuje wałek rozrządu elektrycznymi siłownikami, zapewniając pełną, precyzyjną kontrolę cyfrową nad kontrolą przepływu powietrza w dowolnym silniku. Informacje na ten temat czerpiemy z serwisu New Atlas, który miał okazję przyjrzeć się tej technologii.
Dzięki całkowitej kontroli, kiedy zawory dolotowe i wydechowe otwierają się i zamykają oraz to, jak daleko się podnoszą, firma Camcon twierdziła, że korzyści w zakresie wydajności, oszczędności i redukcji emisji byłyby bardzo atrakcyjne dla producentów samochodów. Jednak obecnie motoryzacja jest na rozdrożu.
Dlatego właśnie obecnie Camcon pracuje w trzech kierunkach, aby popchnąć swoje sprawy naprzód. Po pierwsze, zajmuje się konstrukcją zestawów prostych do integracji typu typu „plug and play” dla szeregu popularnych jednocylindrowych silników. Po drugie, otwiera się na rynek ciężkich silników wysokoprężnych (HDD).
Jednak trzecia kwestia jest najciekawsza, bo Camcon postanowił zainwestować nieco w sztuczną inteligencję. Dzięki odpowiednio wyszkolonemu modelowi chce wykorzystywać swoją technologię do jeszcze większej poprawy… wszystkiego, co z rozrządem związane.