Samsung nadal jest najpopularniejszym producentem smartfonów w Polsce. Wyniki firmy to jednak sinusoida. Huawei za to spadł na trzecie miejsce i ustępuje miejsca Xiaomi, które idzie do przodu jak taran.
Samsung liderem, ale nie może spać spokojnie
IV kwartał 2019 roku wprowadził ciekawe przetasowanie na polskim rynku smartfonów. Liderem cały czas pozostaje Samsung, do którego należy 32,3% sprzedaży. Koreańczycy teoretycznie mogą odetchnąć, bo ich największy rywal – Huawei, jest w kryzysie.
Sukces Samsunga na plecach Huaweia
Spadek sprzedaży Huaweia zaczął się na początku roku. Zatrzymanie dyrektora firmy, blokada handlowa USA… Wykres sprzedaży idealnie pokazuje, że Samsung i Huawei są poniekąd połączeni. Tam gdzie Chińczycy tracą, Koreańczycy od razu zyskują. Wzrost Samsunga nie wynika raczej z dodatkowych kampanii reklamowych, a zwyczajnie z problemów Huaweia.
#Xiaomilepsze
Ostatni rok to dla Xiaomi najlepszy okres na polskim rynku. Firma szybuje w górę i nie bierze po drodze jeńców. Xiaomi to zdecydowanie nowa ulubiona marka Polaków. Może ktoś się za to zdanie obrazi, ale taka jest prawda – lubimy rzeczy dobre i tanie. A takie jest właśnie Xiaomi. I co warte podkreślenia, rosnącej popularności firma nie zawdzięcza kampaniom reklamowym, znanym twarzom uśmiechającym się do nas z wielkich bilbordów. Nie mogę nawet skojarzyć kiedy widziałem ostatnio jakąś reklamę Xiaomi na ulicy.
Apple tradycyjnie, Motorola solidnie
IV kwartał był udany również dla Apple’a, ale tutaj to w zasadzie tradycja. iPhone’y zawsze najlepiej sprzedają się w okresie świątecznym i do tego jesteśmy już przyzwyczajeni. Warto podkreślić, że piątą siłą na polskim rynku jest, może dla niektórych nieoczekiwania, Motorola. To kolejna firma, której w zasadzie dewizą od dłuższego czasu jest – dobry sprzęt za dobre pieniądze.