BMW w końcu opublikowało wszystkie informacje na temat samochodów w swojej flagowej serii M8. Te dwudrzwiowe M8 występują w wersjach coupe i kabrolecie, a dla tych, którym moc tej dwójki nie wystarczy, powstał wariant Competition o mocy 625 koni mechanicznych. Nie mogło tez zabraknąć ciekawych dodatków, wśród których można wyróżnić technikę hamowania ze zmienną siłą i tryb jazdy Drift.
Czytaj też: Ustawa UE zakazała bezgłośnych samochodów elektrycznych
We wszystkich wariantach M8 jest najdroższym samochodem marki M, jaki firma kiedykolwiek wprowadziła. Zanim więc przejdziemy do specyfikacji, przygotujcie się na to, że za kupno M8 Coupe trzeba wyłożyć 133000$, 142500$ za kabriolet, a kolejno 146000$ i 155500$ za te wersje, ale w mocniejszym wydaniu Competition. Jeśli już przy tym jesteśmy, to przejdźmy to porównania, bo M8 korzysta z tej samej jednostki, co zwykła seria BMW 8. Mowa więc o z 4,4-litrowej V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale już o mocy 600 koni mechanicznych i 750 Nm momentem obrotowym w podstawowych wersjach.
Układ napędowy dopełnia xDrive AWD poprzez 8-biegową skrzynię M Steptronic, która oprócz trzech dźwigni zmiany biegów oferuje trzy tryby automatycznej zmiany biegów oraz wybór jednego z trzech trybów pracy całego układu na cztery koła. Najciekawszym z nich jest 2WD, który po prostu jest trybem przeznaczonym do driftowania. Wszystko to składa się na czas przyspieszania od zera do stu km/h w 3,3 sekundy dla coupe M8 i 3,4 sekundy dla kabrioletu M8. Nie można też zapomnieć o elektrycznym układzie hydraulicznym, umożliwiającym wybranie albo agresywnego, albo znacznie „wygodniejszego” sposobu hamowania.
Całość dopełnia świetne wykonanie, praktyczne wnętrze, wzmocnione podwozie zaprojektowane w celu zwiększenia sztywności, wytrzymałości na skręcanie i stabilności oraz 20-calowe felgi ze stopów lekkich.
Czytaj też: Tor Nurburgring miał ostatnio ciekawego gościa
Źródło: New Atlas