Pierwszy produkcyjny Shelby GT500CR z włókna węglowego

Pierwszy produkcyjny Shelby GT500CR, Shelby GT500CR z włókna węglowego, Shelby GT500CR

Oto wyjątkowy, bo na ten moment jedyny w swoim rodzaju Shelby GT500CR z włókna węglowego od Classic Recreations, którego cena sięga 298000 dolarów.

Shelby GT500CR z włókna węglowego

W skrócie, ten model wygląda tak, jakby został wyjęty z lat 60. ubiegłego wieku i przerobiony zgodnie z nowoczesną technologią i wiecie co? Tym dokładnie jest ten pierwszy produkcyjny Shelby GT500CR z 1967 roku, jako że łączy w sobie klasyczny wygląd z nowoczesnymi technikami produkcji, dzierżąc karoserię wykonaną w całości z włókna węglowego, dzięki czemu jest o około 272 kilogramy lżejszy niż standardowy Shelby GT500CR Classic Recreation.

Czytaj też: Wyjątkowe Shelby 427 Cobra, czyli ikona motoryzacji do kupienia
Czytaj też: Chociaż to koniec dla Mustang Shelby GT350, nie mamy co rozpaczać
Czytaj też: Nowa Corvette kontra kultowy Mustang Shelby GT500

Opracowywany we współpracy z firmą SpeedKore model Shelby GT500CR Carbon Edition swoje życie rozpoczął od stalowego GT500CR z 1967 roku, który został zeskanowany i przerobiony w programie CAD. Stąd idealne odwzorowanie elementów i zachowanie dawnego ducha w nadwoziu z opcjonalnie odsłoniętego włókna węglowego uzupełnionym czerwonymi paskami.

Jednak wygląd, to nie wszystko, dlatego ten Shelby GT500CR z włókna węglowego napędza 5,2-litrowy silnik Ford Coyote generacji trzeciej z 2,9-litrowym doładowaniem Whipple, co przekłada się na moc 810 koni mechanicznych i 813 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na koła za pośrednictwem 10-biegowej automatycznej skrzyni Forda z łopatkami do zmiany biegów.

Czytaj też: Silnik Mustanga Shelby GT500 do kupienia? Ford zawalczy na rynku V8
Czytaj teżSzef Forda obiecał coś ważnego dla rynku elektrycznych samochodów
Czytaj też: 
Ford zmienia Mustanga Mach-E dla nas, Europejczyków

Całość dopełniają 18-calowe trzyczęściowe felgi Forgeline owinięte oponami BFGoodrich Rival S o wymiarach 275/35/18 z przodu i 335/30/18 z tyłu. Za hamowanie odpowiadają sześciotłokowe zaciski Wilwood z 14-calowymi tarczami z przodu i czterotłoczkowe zaciski z 13-calowymi tarczami z tyłu.