Składające się z setek małych, identycznych elementów skrzydło, które zmienia kształt może automatycznie uzyskać najbardziej optymalny kształt na danym etapie lotu. 

Nowy projekt NASA i MIT skupia się na samolotach o zmiennym kształcie, ale tym razem pod innym względem. Nowa technologia, składająca się z setek identycznych elementów, stanowi podstawę do budowy samolotów z elastycznymi skrzydłami, które zmieniają się w czasie lotu, aby uzyskać optymalny kształt w konkretnych warunkach. Opisana niedawno metoda obejmuje budowę powierzchni skrzydła z serii formowanych wtryskowo struktur wykonanych z żywicy polietylenowej, które są pokryte warstwą materiału polimerowego. Stwarza to lekką i elastyczną strukturę, która może zostać przekształcona podczas lotu. Dostosowując elastyczność konkretnych struktur w określonych miejscach, naukowcy mogli wybrać reakcję skrzydła na warunki przepływu powietrza, aby automatycznie przekształciło się w idealny aerodynamiczny kształt na różnych etapach lotu, takich jak start i przelot.

Czytaj też: Nagranie ze szpiegowskiego samolotu U-2 Dragon Lady

Naukowcy przetestowali ręcznie skonstruowany model w tunelu aerodynamicznym. Biorąc pod uwagę, że konstrukcja jest modułowa, a podzespoły konstrukcyjne są tanie w produkcji, metoda ta może znacznie ułatwić testowanie nietypowych, ale jednocześnie bardziej aerodynamicznych konstrukcji.

[Źródło: popularmechanics.com]

Czytaj też: Boeing przedstawił koncepcję skrzydła w samolotach przydźwiękowych

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej