Reklama
aplikuj.pl

Dlaczego Corvette C8 nie ma manualnej skrzyni?

Corvette C8, nowa Corvette, skrzynia Corvette C8, DCT Corvette, przełożenia Corvette

Chevrolet w nowej Corvette C8 zdecydował się na dwa radykalne kroki – umieszczenie silnika na środku i uniemożliwienie wybrania manualnej skrzyni biegów. Skąd ten pomysł?

Na ten temat wypowiedział się Morgan Crosbie (poniższy film), jako nie tylko właściciel nowej Corvette, ale też współpracownik handlowy w sprzedającym je salonie General Motor w Kanadzie. Co ma do powiedzenia na temat braku manualnej skrzyni w Corvette C8?

Wszystko tradycyjnie sprowadza się na samym początku do jednego – pieniędzy. Nawet pomimo tego, że w poprzedniej generacji korwet aż 23% zostało sprzedanych z manualem. Popyt jest, więc co powstrzymało Chevroleta przed jego spełnieniem? Koszty.

Okazuje się bowiem, że ​​konstrukcja podwozia C8 nie ma wystarczająco miejsca na mechaniczne połączenia bez znacznego podniesienia kosztów produkcji. Ponadto już samo umiejscowienie silnika stawiłoby przed inżynierami wyzwanie, które omijają w przypadku ośmiobiegowej DCT, czyli dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Czytaj też: Przestańcie psioczyć na elektryczne samochody!

Chociaż według autora przestawienie się z manualnej skrzyni biegów nie było łatwe, to płynące z „wygodnej” opcji zalety okazały się tego warte. Corvette, dzięki DCT nie tylko szybciej zmienia biegi, ale też zapewnia kierowcy znacznie więcej elastyczności, a na dodatek poprawia zarówno przyspieszenie, jak i ekonomiczną jazdę.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News