Reklama
aplikuj.pl

Koniec produkcji przystępnego samochodu elektrycznego Smart EQ ForFour

Koniec produkcji przystępnego samochodu elektrycznego Smart EQ ForFour
Koniec produkcji przystępnego samochodu elektrycznego Smart EQ ForFour

Motoryzacja się zmienia, Smart się zmienia, ale… jak w tym wszystkim wytłumaczyć powód wycofania z produkcji elektrycznego samochodu Smart EQ ForFour, który był jednym z bardziej przystępnych BEV na rynku?

Smart kończy produkcje swojego BEV. Skąd ta decyzja o Smart EQ ForFour?

Jak zapewne wiecie, Smart zaczął bratać się z chińską firmą motoryzacyjną Geely poprzez spółkę joint venture. Ta o nazwie Smart Automobile powstała na mocy umowy między obecnym właścicielem marki Smart, czyli Daimler AG oraz firmą Geely. Najnowsze cięcia w ofercie są poniekąd spowodowane właśnie tym – mają za zadanie uszczuplić i tak małą ofertę Smart, aby zrobić miejsce innym modelom, które mają być produkowane w Chinach, ale z myślą o rynku globalnym.

Wycięcie Smart EQ ForFour z oferty i produkcji nie odbije się na Smart EQ ForTwo, który pozostanie w produkcji. Jednak i tak sam ruch w obecnych czasach, w których to spalinowe modele usuwa się z rynku na rzecz elektrycznych, jest dziwny… choć tylko z pozoru. Smart EQ ForFour wprawdzie nadal oferuje sporo, jeśli szukacie modelu do miasta, ale z ponad czterema latami na karku nie jest już specjalnie nowy na rynku BEV. Wymagałby zdecydowanie odświeżenia na najbliższe lata, co może po prostu nie kalkulować się firmie przed przejściem w „nową” dla Smarta erę.

Czytaj też: Kolejna ostoja wodoru w motoryzacji upadła? Hyundai ponoć zaprzestał prac

Jako praktyczniejsza wersja EQ ForTwo, Smart EQ ForFour zapewnia układ napędowy o mocy 80 koni mechanicznych i zasięgiem około 125 kilometrów, którego odnowienie z odpowiednią ładowarką trwało 40 minut. To wszystko dzięki stosunkowo niewielkiemu akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 17,6 kWh, podczas gdy obecnie stosuje się pakiety o pojemności 60-100 kWh.