Serwis Roadshow uzyskał informacje na temat elektrycznego sedana BMW i4, którego już nie raz podziwialiśmy na zdjęciach w testowych wersjach z kamuflażem.
I4 będzie jeździł na platformie modułowej, która będzie zawierać 80-kWh akumulator i silnik elektryczny o szczytowej mocy około 530 koni mechanicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę nie powinno zająć mu więcej niż cztery sekundy, a maksymalna prędkość będzie ograniczana elektronicznie do 193 km/h.
Jeśli chodzi o zasięg za jednym ładowaniem, Roadshow informuje, że szacunkowa liczba mierzona przez WLTP w Europie powinna wynosić 600 kilometrów. Po stronie ładowania 80 kWh akumulatora mamy oczekiwać na dobicie od zera do 80% w około 35 minut, ale przy użyciu szybkiej ładowarki z prądem stałym o mocy 150 kW. Przekłada się to na zasięg około 100 kilometrów po zaledwie 6 minutach na stacji.
BMW swoim i4 będzie celował bezpośrednio w Model 3 Tesli, a w tym ma mu pomóc bazowanie na akumulatorze Generacji 5, który jest znacznie mniejszy niż jego wcześniejsze iteracje, a w tej ma ważyć do 550 kilogramów. Modułowa architektura tego modelu będzie współdzielona z innymi nadchodzącymi pojazdami EV od BMW, oferując układ napędu na przednie, tylne i wszystkie koła.