Jak to było w październiku bieżącego roku ze sprzedażą elektrycznych samochodów? Na pytanie odpowiada raport z EV Sales Blog.
W skrócie? Nie jest dobrze ze sprzedażą EV, bo ta spadła w październiku i to skutecznie (najgorszy wynik od lipca), więc wydaje się, że do końca tego roku możemy zapomnieć o nowych globalnych rekordach sprzedaży samochodów elektrycznych.
Według raportu tylko w październiku sprzedaż elektrycznych samochodów osobowych, które ładuje się „z sieci” wyniosła nieco ponad 149500, czyli o 28% mniej niż przed rokiem. Ich udział w rynku również spadł do 1,9%. Mało tego, nawet ogólnie rynek BEV jest dosyć niestabilny, bo spadł o 6%, choć sprzedaż modeli hybrydowych typu plug-in wzrosła o 18% „rok do roku”.
Finalnie po dziesięciu miesiącach 2019 roku sprzedaż przekroczyła 1763600 egzemplarzy ze średnim udziałem w rynku wynoszącym 2,2%.
Co jednak najlepsze, to Tesla dominuje na rynku i umacnia swoją pozycję. Przynajmniej w październiku bieżącego roku, kiedy to sprzedała 13359 egzemplarzy Modelu 3. Rzućmy też okiem na cały rok (ostatnie dziesięć miesięcy) i okaże się, że Model 3 pokonał w sprzedaży prawie czterech najlepszych konkurentów.