Sprzedaż gier w marcu to dowód na sezon koronawirusowy

sprzedaż gier

Jeśli ktoś chciał zagrać w coś nowego w ciągu kilku ostatnich miesięcy, to mógł mieć problem. Poza kilkoma tytułami, po prostu nie było w co grać.

Sprzedaż gier, gdy nie ma w co grać

Dziś poznaliśmy wyniki sprzedaży gier z kilku regionów świata. Dane pochodzą z EMEAA, czyli mówimy tutaj o kopiach, które trafiły do klientów w Europie, Bliskim Wschodzie, Afryce, Australii oraz kilku miejsc w Azji. Tak duża dawka danych pozwala nam lepiej spojrzeć na to, co jest popularne na świecie. Do tego opublikowane rankingi zawierają dane zarówno ze sprzedaży pudełkowej oraz cyfrowej, więc mówimy tutaj o naprawdę kompleksowych wynikach.

Zacznijmy od łączonej sprzedaży gier. Dane za marzec 2021 prezentują dwadzieścia tytułów, które najchętniej były kupowane przez graczy. Wynik… zaskakuje i to mało powiedziane. Na pierwszym miejscu mamy bowiem Rainbow Six Siege. Tytuł Ubisoftu zadebiutował w 2015 roku i dzięki stałemu wsparciu, gracze nie porzucają produkcji. Zaskakuje mnie jednak fakt, jak duża jest to popularność. Co prawda Ubisoft oficjalnie ogłaszał, że tytuł będzie z nami jeszcze nawet przez kilkanaście lat, ale nie spodziewałem się, że jego rozwój tak dobrze „zakonserwuje” tę odsłonę. Pierwsze miejsce? Szok! Ubisoft dba o to, aby tytuł działał bardzo dobrze na kolejnej generacji konsol, nowa zawartość regularnie trafia do gry, a kilku znajomych nie wyobraża sobie wieczornych rozmów bez grania w „tencze”. Nie doceniłem siły tej produkcji. Szkoda tylko, że osobiście nie mogę się do tej odsłony przekonać.

Marzec 2021 (wydania pudełkowe + cyfrowe)

PozycjaTytuł
1Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (Ubisoft)
2Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
3Call of Duty: Black Ops Cold War (Activision)
4Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Nintendo)
5FIFA 21 (EA)
6Monster Hunter Rise (Capcom)
7Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)
8Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft)
9Animal Crossing: New Horizons (Nintendo)
10NBA 2K21 (2K Games)
11Śródziemie: Cień wojny (Warner Bros)
12Metro Exodus (Deep Silver)
13Spider-Man: Miles Morales (Sony)
14Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
15The Crew 2 (Ubisoft)
16Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft)
17Little Nightmares 2 (Bandai Namco)
18Little Nightmares (Bandai Namco)
19Assassin’s Creed Origins (Ubisoft)
20Minecraft Nintendo Switch Edition (Mojang/Nintendo)

Czytaj też: Ile jeszcze patchy potrzeba, aby naprawić grę? Cyberpunk 2077 1.22 dostępny

Marzec 2021 (wydania cyfrowe)

PositionTitle
1Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (Ubisoft)
2Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
3Call of Duty: Black Ops Cold War (Activision Blizzard)
4FIFA 21 (EA)
5Śródziemie: Cień wojny (Warner Bros)
6Metro Exodus (Deep Silver)
7The Crew 2 (Ubisoft)
8NBA 2K21 (2K Games)
9Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft)
10Little Nightmares (Bandai Namco)

Sprzedaż cyfrowa gier powoli staje się większością, jeśli chodzi o przychody pochodzące z danych wydań gier. Tutaj ponownie możemy zauważyć dominację Rainbow Six Siege. O takich pozycjach jak Grand Theft Auto 5 czy Call of Duty: Black Ops Cold War nawet nie ma co się rozwodzić – one zawsze będą w tego typu rankingach. To, co jednak przykuwa uwagę, to takie tytuły jak Śródziemie: Cień Wojny, Assassin’s Creed Odyssey oraz Little Nightmares. Mówimy tutaj o bardzo dobrej pozycji gry z 2017 roku, produkcji Ubisoftu, która sprzedała się lepiej niż już dostępna, kolejna część, czyli Assassin’s Creed: Valhalla oraz o Little Nightmares, które niedawno otrzymało drugą część. Ranking znacząco różni się od tego, do czego przyzwyczaiły nas normalne czasy.

Czytaj też: Ulubione platformy deweloperów. Dlaczego crunchują? Branża growa przebadana

Marzec 2021 (wydania pudełkowe)

PositionTitle
1Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Nintendo)
2Monster Hunter Rise (Capcom)
3Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)
4FIFA 21 (EA)
5Animal Crossing: New Horizons (Nintendo)
6Minecraft: Nintendo Switch Edition (Nintendo)
7Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
8Spider-Man: Miles Morales (Sony)
9Ring Fit Adventure (Nintendo)
10Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft)

Ranking sprzedaży gier w wersji pudełkowej jest za to powrotem do tego, czego można było się spodziewać. Minecraft, FIFA, Spider-Man, najnowszy Assassin’s Creed – tutaj nie ma zaskoczeń, jest po staremu. Cyfrowy ranking pokazuje, co może stać się na rynku growym, gdy w grę wchodzi łatwa dostępność produktów oraz spore promocje.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Obserwuj nas w Google News