Nowy raport opublikowany przez Digitimes skupia się na tabletach. Podaje on, że ich dostawy będą spadały w 2018 i 2019 roku, a do 2023 roku liczba sprzedanych urządzeń będzie już dosyć mała.
W latach 2021-2023 roczne dostawy tabletów mają spadać o 2-3% i utrzymywać się na poziomie mniej więcej 120 milionów sztuk. Za to w przyszłym roku ich sprzedaż ma wynieść 141 milionów sztuk. Taki spadek jest skutkiem ciągłego zwiększania ekranów w smartfonach. Najnowsze flagowce mają wyświetlacze powyżej 6 cali więc sens kupowania tabletu z trochę większym ekranem trochę mija się z celem. W związku z tym oczekuje się, że po 2020 roku będą głównie się sprzedawały konstrukcje z ekranem pomiędzy 9,7 cala a 12,9 cala.
Jedynym dostawcom, który zanotuje wzrost sprzedaży będzie Apple. Stanie się tak ze względu na iOS oraz popularność samej marki. Pozostali producenci będą odnotowywali tylko spadki sprzedaży.
Źródło: https://mspoweruser.com