O Lynk & Co nie słyszy się za często i tak naprawdę ostatnim razem doszły nas o niej słuchy przez 03 Cyan Concept. Tym jednak razem Szwedzi wrzucili na rynek swojego produkcyjnego SUVa 05.
Właśnie tak – nowy SUV od Lynk & Co, który należy do chińskiego giganta samochodowego Geely, nazywa się po prostu 05. Ten jest dostępny teraz wyłącznie dla Chin, ale jako że plany marki obejmowały ekspansję na rynek europejski, to coś czujemy, że w 2020 roku 05 może zawitać i do nas.
Jak pewnie się domyślacie, nazwa 05 nie jest przypadkiem, wyglądając po prostu tak, jak zwyczajne lenistwo ze strony producenta. Do tej pory Lynk & Co wydał już na rynek SUVa 01, crossovera 02, sedana 03 i zamierza zaprezentować wkrótce hatchbacka 04.
Jednak to 05 gra tutaj główną rolę, jako jeden z rywali np. BMW X4. Ten nawiązuje do wielu stylistycznych elementów z modelu 01, mając te same wysoko zamontowane reflektory i długą przednią maskownicę chłodnicy ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. W kwestii nadwozia to zwłaszcza z tyłu nastąpiła większość zmian. Linia dachu została nachylona i rozciąga się w kierunku nowego zestawu lamp tylnych na całej szerokości samochodu. Mocowanie tablicy rejestracyjnej przeniesiono również z tylnej klapy na sam zderzak.
Wewnątrz też 05 jest zupełnie innym światem od swojego (poniekąd) protoplasty, jakim jest model 01. Deska rozdzielcza opiera się na nowym szerokoekranowym cyfrowym wyświetlaczu, podczas gdy konsola środkowa została przeprojektowana i ma więcej fizycznych przycisków. Kwestie designu uzupełniają liczne kontrastujące szwy.
Dane techniczne nie zostały jeszcze potwierdzone, ale ponieważ 05 jest oparty na tej samej platformie CMA (kompaktowej architektury modułowej) co 01, to spodziewamy się tego samego zestawu silników hybrydowych. Najtańszą opcją będzie więc zapewne turbodoładowany, 1,5-litrowy i trzycylindrowy silnik.