Reklama
aplikuj.pl

Suzuki Across debiutuje jako hybryda plug-in

W USA Suzuki wprowadziło odświeżoną wersję RAV4 Prime, a w Europie dostajemy dokładnie ten sam model, ale pod nazwą Suzuki Across.

Suzuki rozszerza swoją ofertę użytkową w Europie o nowy hybrydowy SUV typu plug-in Across. Zasadniczo odremontowana wersja RAV4 Prime PHEV Toyoty, model ten jest pierwszym owocem współpracy japońskiej firmy z Toyotą ogłoszonej w ubiegłym roku.

Wizualnie z pewnością nie można pomylić podstaw Toyoty pod nadwoziem, ale przynajmniej Across ma kilka poprawek wizualnych, aby odróżnić go od oryginału. Należą do nich ulepszona przednia konsola z większą kratką i bardziej eleganckie reflektory LED. Profil boczny pozostaje prawie niezmieniony, a sytuacja jest podobna z tyłu. Gdy jesienią tego roku rozpocznie się sprzedaż w Europie, ekologiczny SUV będzie oferowany w sześciu kolorach.

Pod znaną skórą Across opiera się na hybrydowym systemie plug-in składającym się z 2,5-litrowego silnika benzynowego, wspieranego przez dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, oraz montowany na podłodze akumulator o pojemności 18,1 kWh. Czterocylindrowy silnik spalinowy wytwarza 173 koni mechanicznych, a silniki elektryczne odpowiednio 180 i 54 KM. Łączna moc nie została ogłoszona, ale RAV4 Prime PHEV oferuje 302 KM i oczekujemy, że Across będzie miał taką samą moc szczytową.

Czytaj też: Kolejne plotki o Audi RS Q5

Suzuki obiecuje zasięg 75 kilometrów na energii wyłącznie elektrycznej, zanim silnik o pojemności 2,5 litra zacznie działać, a łączna emisja CO2 wyniesie 22 gramy na kilometr, zgodnie ze standardami WLTP. Maksymalna prędkość wynosi 180 kilometrów na godzinę, a w zależności od sytuacji na drodze układ napędowy może zapewnić zmianę momentu obrotowego z tyłu w zakresie od 100: 00 do 20:80. O przyczepność dba również tryb Trail (via Motor1).

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News