Sygnały w Overwatch 2 a toksyczność graczy

overwatch 2

Blizzard przedstawił system sygnałów w Overwatch 2. Co ciekawe, twórcy już teraz myślą o tym, czy gracze za sprawą nowej mechaniki, nie zaczną być toksyczni.

System sygnałów w Overwatch 2

W Overwatch 2 wprowadzony zostanie wyczekiwany system sygnałów. Deweloperzy dodają tę funkcję poprawiającą jakość rozgrywki, ponieważ chcą zapewnić graczom, jak najlepsze doświadczenia, uwzględniając głos społeczności w planach rozwoju gry.

Chcieliśmy stworzyć system, który wzbogaciłby komunikację głosową oraz zapewnił alternatywne sposoby dzielenia się informacjami z zespołem. Jednym z naszych celów było rozszerzenie komunikacji i zapewnienie wizualnej interpretacji łączności głosowej. Chcieliśmy także wspierać wszystkich graczy i stworzyć system komunikacji dla członków społeczności, którzy woleliby unikać czatu głosowego lub nie mogli z niego korzystać

Projektant systemów Gavin Winter.

Czytaj też: Abonament GTA+ w GTA Online. Rockstar wyciska z gry co się da?

System sygnałów rozszerza komunikację poprzez dodanie kontekstu do przekazu z czatu głosowego. Po naciśnięciu przycisku aktywowany zostanie kontekstowy sygnał zależny od tego, w co celujemy w polu widzenia. Na przykład, jeśli gramy Smugą i zaznaczymy wrogiego Żniwiarza, sojusznicy usłyszą, jak postać podaje jego lokalizację.

W przypadku Żniwiarza, czasami można go zobaczyć, a czasami nie. Kiedy oznaczamy sygnałem Żniwiarza, który znajduje się w zasięgu naszego wzroku, to postać, którą gramy, wywoła jego lokalizację. Jeśli jednak stracimy wroga z oczu, sygnał pokaże jego ostatnią znaną lokalizację. Niektóre zdolności Żniwiarza, takie jak Krok w Cień i Postać Upiora, spowodują, że sygnał wskaże ostatnią znaną lokalizację tej postaci.

Czytaj też: Najciekawsze zwiastuny z Future Games Show Spring Showcase 2022

Ostrzeganie sojuszników o lokalizacji wroga lub o ostatnim znanym miejscu jego pobytu to tylko kilka z informacji, które będzie można przekazać za pomocą nowego systemu sygnałów. Przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za tę funkcję, spowoduje otwarcie menu, które pozwoli poinformować sojuszników, gdzie zaatakujemy, bronimy się, potrzebujemy pomocy i nie tylko. Istnieje również unikalny zestaw interakcji umożliwiających reagowanie na sygnały innych. Użycie menu komunikacji, aby powiedzieć swojej drużynie „Zbiórka” lub „Potrzebuję leczenia”, spowoduje aktywację sygnału nad naszą postacią. Sojusznicy mogą odpowiedzieć na sygnał, aby poinformować, czy są z nami lub gdzie możemy się zgrupować z bohaterami wsparcia naszej drużyny.

Toksyczne sygnały w Overwatch 2

Blizzard po ostatnich zmianach w firmie, przykłada większą uwagę na dobre samopoczucie graczy. „Mamy nadzieję, że ten system pomoże w walce z toksycznym zachowaniem w grze”, mówi Winter. „Jeśli nie podoba wam się, że ktoś wysyła sygnały zbyt często, możecie wyłączyć system poprzez zablokowanie lub wyciszenie konkretnej osoby. W tej chwili mamy silną ochronę przed spamem, którą możemy dostosować, ale chcemy zobaczyć, co będzie najlepsze dla społeczności”.

System sygnałów jest ciągle udoskonalany. W pracach nad nim uczestniczy wiele różnych zespołów, a deweloperzy zamierzają podczas betatestów śledzić, co się sprawdza i co gracze chcieliby zobaczyć w przyszłości.