Reklama
aplikuj.pl

System schładzania baterii Rivian zapewnia im rekordową gęstość energetyczną

baterie Rivian, zestawy baterii Rivian, technologia baterii, schładzanie baterii w EV

Nie raz i nie dwa pisaliśmy dla Was o firmie Rivian, którą powinien kojarzyć każdy zainteresowany elektrycznymi samochodami. Tym razem ujawniono informacje na temat stosowanej przez tę firmę technologii.

Według owocnego start-upu Rivian Automotive stworzone przez niego zestawy baterii do samochodów elektrycznych będą oferować „gęstość energii objętościowej”, która jest lepsza w porównaniu do jakichkolwiek innych rozwiązań na rynku.

Te najnowocześniejsze zestawy akumulatorów będą wykorzystywane w elektrycznej ciężarówce R1T firmy, SUVie R1S i innych przyszłych pojazdach, takich jak 100000 samochodów dostawczych, które Amazon zamówił już w przedsprzedaży.

Sekret tkwi m.in. w samym chłodzeniu pakietów bakterii. Jeśli chodzi o maksymalizację potencjału zestawu akumulatorów w zakresie wysokiej gęstości energii, to właśnie w niej tkwi ten sekret i choć istnieje jeszcze wiele innych czynników, które na to wpływają, to tutaj skupiamy się tylko na chłodzeniu. Tak się bowiem składa, że aktywne zarządzanie temperaturą baterii jest kluczowe. Zupełnie jak przy temperaturze konwencjonalnego oleju i samego silnika.

Serwis Charged EVs miał okazję porozmawiać z Richardem Farquharem – wiceprezesem ds. Napędu w Rivian Automotive. Porozmawiali z nim o badaniach, rozwoju i platformie akumulatorowej firmy. Farquhar ujawnił szczegóły na temat tego, w jaki sposób firma planuje przewyższyć wszystkie inne pojazdy elektryczne, jeśli chodzi o gęstość energii akumulatora.

Jak twierdzi:

Mamy – jak uważamy – obecnie moduły i zestawy o największej objętościowej gęstości energii na świecie. Jest to o około 20–25% większa gęstość energii w watogodzinach na kilogram w porównaniu do czegokolwiek na rynku.

Dalej wyjawił, że Rivian stosuje wiele modułów akumulatorów, ale każdy posiada dwie warstwy ogniw i wyjątkową płytę chłodzącą. Razem prowadzą one do ogromnej gęstości energii i około 640 kilometrów zasięgu. System chłodzący działa tak, że wyciąga zbyteczne ciepło z samego środka każdego modułu. Twierdzi, że jest to najbardziej skuteczny sposób.