T-Mobile stworzył specjalną stronę internetową, na której prezentuje statystyki dotyczące obciążenia sieci w związku z epidemią Koronawirusa. Wzrost jest spory i co może zaskakiwać, większy jest w przypadku rozmów, niż Internetu.
W czasie kwarantanny Polacy chwycili za telefony
W ostatnich tygodniach mamy w Polsce nowy dobowy szczyt rozmów, który też pokazuje, w jakich godzinach rozpoczynamy pracę zdalną. Największy wzrost liczby połączeń widać w godzinach 9-15, a punktem kulminacyjnym jest przedział 10-11. Najprawdopodobniej to właśnie o tej godziny ludzie zaczynają pracę zdalną, albo też po po pierwszych porannych odprawach rusza konsultacja przydzielonych obowiązków.
![](https://whatsnext.pl/wp-content/uploads/2020/05/t-mobile-polaczenia.jpg)
Rozmowy się znacznie wydłużyły. Połączenia w tygodniu są dłuższe o 25% i aż o 60% w weekendy.
Czytaj też: T-Mobile zaczął 2020 rok z dobrymi wynikami finansowymi
Więcej rozmów, ale mniej SMS-ów
Na większej liczbie rozmów ucierpiały SMS-y. Po tym jak pojawiły się pierwsze rządowe obostrzenia, liczba wysyłanych wiadomości tekstowych spadła o ok 20%.
![](https://whatsnext.pl/wp-content/uploads/2020/05/t-mobile-smsy.jpg)
Ale nie dzieje się tak przez cały czas. Po pierwszej konferencji wprowadzającej zakazy przemieszczania się, liczba wysyłanych SMS-ów gwałtownie wzrosła o 70% i wysokim poziom utrzymywał się przez trzy kolejne dni. Dopiero później liczba SMS-ów zaczęła spadać.
Więcej Internetu w godzinach pracy
![](https://whatsnext.pl/wp-content/uploads/2020/05/t-mobile-zuzycie-danych.jpg)
Klienci T-Mobile w ostatnich tygodniach zużywają 25% więcej Internetu. Co prawda godziny szczytu pozostały bez zmian i największe zużycie Internetu przypada na godziny wieczorne i późne popołudnie. Ale największy wzrost pojawił się w godzinach 8-14.
![](https://whatsnext.pl/wp-content/uploads/2020/05/t-mobile-zuzycie-danych-kategorie.jpg)
Wszystkie dane dotyczące wpływu Koronawirusa na sieć T-Mobile są teraz zbierane na specjalnie stworzonej do tego stronie internetowej.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News