Reklama
aplikuj.pl

Ta replika Jaguar XJ13 jest poniekąd lepsza od oryginału

Ta replika Jaguar XJ13 jest poniekąd lepsza od oryginału
Ta replika Jaguar XJ13 jest poniekąd lepsza od oryginału

Pierwotnie Jaguar XJ13 został zaprojektowany z myślą o rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1966 roku, ale samochód nigdy nie wyruszył na niego, a na dodatek powstał wyłącznie tylko w liczbie jednego egzemplarza… prototypowego. Jako że oryginalny XJ13 jest wręcz niemożliwy do kupienia, to najbardziej zagorzali kolekcjonerzy konstruują jego repliki, a przed Wami jedna z nich. 

Czytaj też: Jeden z 401 egzemplarzy Mangusta od De Tomaso może być Wasz

Ten XJ13 został zbudowany przez Rod Tempero, eksperta od karoserii z Nowej Zelandii, specjalizującego się w europejskich egzotykach z lat 50-tych i 60-tych. Podobnie jak w rzeczywistości, ma zamontowany w połowie konstrukcji silnik V-12 o pojemności 5 litrów, który ma moc ponad 500 koni mechanicznych. Kierownica znajduje się z kolei po jego prawej stronie, a dźwignia zmiany biegów znajduje się w progu drzwi. Wnęka silnika jest z kolei istnym dziełem sztuki dzieło sztuki i świetnie komponuje się z samą jednostką, dzięki przezroczystej pokrywie.

Ta replika Jaguar XJ13 jest poniekąd lepsza od oryginału

Najlepsze jest to, że ten właśnie egzemplarz może trafić do każdego, ponieważ w sierpniu trafi na aukcję za pośrednictwem RM Sotheby’s. Chociaż z pewnością będzie tańszy od oryginału, to i tak jego cena przekroczy dziesiątki, a nawet i setki tysięcy dolarów. Konstruowanie takich samochodów zajmuje tysiące godzin, a to nie jest tak, że zjeżdżają z linii produkcyjnej w masowym tempie.

Czytaj też: SF90 Stradale to nowa hybryda plug-in od Ferrari

Źródło: Road and Track