Reklama

Take-Two, wydawca GTA zamierza wydać 62 gry do 2023 roku

take-two, gta

Take-Two ma wielkie plany na najbliższe lata. Część z nich jesteśmy w stanie rozszyfrować.

Raport Take-Two

Trwa okres publikacji raportów z działalności wielu korporacji zajmujących się grami wideo. Tym razem możemy dokładnie zapoznać się z oficjalnymi planami firmy Take-Two, którą najlepiej kojarzymy z takich marek jak Grand Theft Auto czy NBA 2K. Jak wygląda sprzedaż serii, jakie gry otrzymamy w ciągu najbliższego roku? Wiemy sporo!

Jeśli ktoś byłby zainteresowany dokładnymi danymi z raportu Take-Two, to znajdziecie je pod tym linkiem.

Najważniejsze marki Take-Two

Zacznijmy od tego, jak sprzedają się poszczególne serie wydawane przez Take-Two. Wyniki powodują, że zapewne niejednemu wydawcy uginają się nogi na widok takich liczb. Seria BioShock, której odsłony nie dostaliśmy już od dłuższego czasu? 37 milionów sprzedanych egzemplarzy. Kolejna część serii powstaje, ale zapewne jeszcze będziemy musieli na nią trochę poczekać.

Wynik 57 milionów sprzedanych sztuk gier należy za to do serii Civilization. Szalenie popularna strategia ma również wielu fanów w Polsce i zapewne każdy gracz zna choć jedną osobą, która spędziła w tej produkcji masę godzin. Red Dead Redemption dobiło do 60 milionów, a warto zwrócić uwagę, że 37 milionów sztuk to Red Dead Redemption 2.

Czytaj też: Data premiery GTA 5 na PS5 i Xbox Series oraz niespodzianka z okazji rocznicy GTA 3

Podium najlepiej sprzedających się gier Take-Two otwiera seria Borderlands (czyli jakby powiedzieli złośliwi – jedyna gra, która wychodzi Gearbox). Na świecie kupiono już 70 milionów sztuk takowych gier. Druga pozycja to marka NBA 2K. Coroczne odsłony produkcji, która jest liderem swojego segmentu gier sportowych, trafiły do 111 milionów graczy. Ja tylko przypomnę w tym miejscu coroczne narzekania graczy na masę mikropłatności, które znajdują się w tym tytule… Pierwsze miejsce pod względem sprzedaży chyba nikogo nie zaskakuje, choć sam wynik to mistrzostwo świata. GTA trafiło do 345 milionów graczy. Samo Grand Theft Auto 5 wpadło już w ręce… 145 milionów osób.

Plany Take-Two

Co Take-Two zamierza robić w przyszłości? Cóż, wczoraj poznaliśmy datę premiery GTA 5 na PlayStation 5, Xbox Series X oraz Xbox Series S. Teraz jednak wiemy też co nieco o innych produkcjach.

Plany przedstawione przez Take-Two sięgają roku fiskalnego 2024. W tym czasie wydawca zamierza wydać 62 gry, z czego 23 z nich ma być tymi najgłośniejszymi tytułami, określanymi jako „immersive core”. Jakie gry zwykle należą do tej kategorii? Są to gry Rockstara, produkcje AAA, sportowe czy np. Cywilizacja.

Co w najbliższym czasie? Rok fiskalny 2022, który potrwa do 31 marca 2021, przyniesie nam cztery premiery „immersive core”. Dwie z nich to na pewno NBA 2K22 oraz WWE 2K22. Take-Two potwierdziło również, że otrzymamy także nowy tytuł Gearbox Software (wspominałem już, że im zwykle wychodzi tylko Borderlands?). Ostatnim tytułem będzie gra Firaxis. Deweloper pracuje nad kilkoma projektami, więc nie wiadomo, czy otrzymamy Civilization 7, czy coś nowego. Jeśli chodzi o Gearbox – przecieki mówią o spin-offie Borderlands (to może im wyjdzie ta gra?). Oprócz wspomnianych czterech „immersive core” gier pojawi się również jedna gra indie – Olli Olli World oraz sześć nowych wersji istniejących już gier, a w tym oczywiście GTA 5 na PS5 i XS.

Czytaj też: Ciepłe przyjęcie Days Gone na PC przez graczy. Deweloperzy chcą dokończyć historię gry

Plany na lata fiskalne 2023-2024 również zostały przedstawione. Dostaniemy 19 „immersive core” produkcji, z czego 7 będzie tytułami sportowymi. Dalej, pięć gier niezależnych, dziesięć tytułów mobilnych, cztery „mid-core” oraz trzy porty.

Dużo pracy? Studia Take-Two rozwijają się w błyskawicznym tempie i plany wydawcy raczej zostaną spełnione. Podano, iż w 2012 w firmach deweloperskich T2 pracowało około 1600 osób. W 2021 mówimy już o ponad 5000 pracownikach. Wydawca szuka również firm, które mógłby przejąć. Niedawno fiaskiem zakończyło się przejęcie Codemasters, które zostało zakupione przez Electronic Arts.