W walce o elektryczną przyszłość na rynku samochodów najważniejszy jest sam zasięg, który EV będą w stanie zapewnić. Dlatego tak ciepło zawsze witamy nowości pokroju technologii Magna e4.
Firma Magna, to jeden z największych dostawców części i producent samochodów dla innych, który zawsze chętnie służy swoją ofertą innym markom. Ostatnio z kolei zaprezentował coś wyjątkowego dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać wymogom Unii Europejskiej w sprawie emisji którym marzy się solidna elektryczna przyszłość.
W swoim najnowszym elektrycznym samochodzie demonstracyjnym umieścili technologię Magna e4, którą przetestowali podczas zimowych jazd testowych w północnej Szwecji. Został w nią wyposażony model E4, bazujący na Jaguarze I-Pace, który zresztą jest produkowany przez firmę Magna w Austrii.
E4 miał wyjawić pomysł Magny na skalowalne i modułowe elektryczne układy napędowe, które według firmy ustanawiają nowy punkt w kwestii wydajności, dynamiki jazdy i zasięgu. W tym ostatnim przypadku mowa o wzroście o całe 120 kilometrów w porównaniu do obecnych modeli produkcyjnych Jaguara I-Pace. Gdyby ten był wyposażony w tę technologię, zasięg wzrósłby o 25,5%, czyli z 470 km do 590 km według procedury WLTP.
E4 jest wyposażony w dwusilnikowy układ napędu na wszystkie koła (jeden silnik na oś), który obejmuje silniki elektryczne, skrzynie biegów, falowniki, ich oprogramowanie oraz zaawansowaną strategię sterowania pojazdem. Jak czytamy:
Demonstrator technologii e4 obejmuje wysoce zintegrowane systemy eDrive typu PSM na przedniej i tylnej osi. Jednostka z przodu jest wyposażona w mechaniczny mechanizm różnicowy, natomiast jednostka z tyłu ma układ wektorowania momentu z podwójnym sprzęgłem. Cały układ, a w tym skrzynia biegów, silniki elektryczne, falowniki, oprogramowanie falownika i strategia sterowania pojazdem – to nowości Magna.