WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Ten Porsche 911 Turbo S z 2014 roku zyskał elektrycznej mocy

Niektóre Porsche zyskują jeszcze więcej charakteru po wyjechaniu z fabryki i zaliczeniu kilku lat na rynku. Tak też jest z tym wyjątkowym modelem Porsche 911 Turbo S.

Za jego modyfikację odpowiada firma Vonnen, zajmująca się hybrydyzacją samochodów z siedzibą w Dolinie Krzemowej oraz warsztat Kelly-Moss. To pomiędzy nimi nawiązało się nowe partnerstwo, które zaowocowało jednym z najciekawszych Porsche 911.

Wszystko za sprawą dodatku hybrydowego zestawu plug-and-play firmy Vonnen, dzięki któremu 911 Turbo S z 2014 roku zyskało dodatkowy moment obrotowy i moc. Wszystko to bez żadnego zwiększenia zużycia paliwa oraz emisji. Całość dopełniają rajdowe dodatki, zapewniające temu modelowi dodatkową dozę charakteru.

Jeśli o sam zestaw idzie, to w grę wchodzi sprzęt o wadze 77 kilogramów, który zastępuje fabryczne koło zamachowe smukłym elektrycznym generatorem silnika podłączonym do chłodzonego cieczą akumulatora zamontowanego przed przednią osią.

Porsche 911 Turbo S, elektryczne Porsche, zmodyfikowane Porsche, Vonnen Porsche

Z pomocą jednostki sterującej monitorującej warunki jazdy silnik obraca się z prędkością do 9 000 obr/min, zwiększając moc i moment obrotowy silnika, dodając do specyfikacji maksymalnie 150 KM i 203 Nm. System akumulatorów jest zoptymalizowany pod kątem szybkiego ładowania i rozładowywania, a hamowanie regeneracyjne dba o jego naładowanie.

Rzeczywiste wartości wydajności będą się różnić w zależności od konkretnego modelu 911, ale np. w przypadku Porsche 911 generacji 993 sprint od zera do 96,5 km/h skróci się o całą sekundę, czyli do czterech.