Reklama
aplikuj.pl

Tesla obwinia kierowców i kręci nosem na wycofanie swoich Modeli z Chin

Tesla twierdzi, że problemu nie ma i obwinia Chiny za niepotrzebne wycofanie Modeli

Wczoraj informowaliśmy o ogromnej wpadce Tesli, ale wygląda na to, że firma Elona Muska nie poddaje się bez walki.

To kierowcy, a nie zawieszenie?

Dla przypomnienia, wczoraj dotarły do nas informacje, że Tesla musi wycofać prawie 30000 egzemplarzy Modeli S oraz Modeli X wysłanych do Chin w ramach eksportu. Okazuje się, że większość z 29193 tych samochodów elektrycznych dręczy problem z zawieszeniem.

Czytaj też: Zakamuflowana Tesla, czyli rzadkość dla firmy Elona Muska
Czytaj też: Ogromna wpadka Tesli. Możemy się tylko cieszyć, że nie dotknęła Polski
Czytaj też: Tesla rozpoczyna eksport chińskich Modeli 3 do Europy

Czytaj też: Spalinowy generator zamiast kabli rozruchowych? Czyli Tesla na benzynę

Ogłosiła to chińska administracja państwowa ds. regulacji rynku, wspominając o wycofaniu tych importowanych modeli z datą produkcji między 17 września 2013 roku, a 16 sierpnia 2017 roku.

Nie czekaliśmy długo na reakcje ze strony Tesli, która twierdzi, że w rzeczywistości wszystkie egzemplarze nie posiadają jakiejkolwiek wady w zawieszeniu, a Chiny zwyczajnie niepotrzebnie wymuszają ich wycofanie. Rzeczywiście sprawa nie pachnie najlepiej, jako że problem dotyczy tylko Modelu S oraz X wysłanych do Chin, choć te były produkowane w USA u wykorzystywały to samo zawieszenie.

Czytaj teżAutonomia Tesli jeszcze droższa. Teraz już w cenie dobrego używanego samochodu
Czytaj też: Tesla zwiększa znacząco zasięg swoich elektrycznych samochodów
Czytaj też: Tesla oficjalnie ujawniła odświeżenie Model 3 2021

Teraz jak podaje Electrek, Tesla nie zgadza się z chińskimi władzami co do potrzeby wycofania tych pojazdów i twierdzi, że jej samochody elektryczne nie mają wady. W liście radcy prawnego ds. regulacyjnych w Tesli, który został podesłany agencji NTHSA możemy przeczytać wiele ciekawego.

Po pierwsze, chociaż Tesla się nie zgadza, ulegnie i zajmie się serwisem ponoć uszkodzonych Modeli, aby uniknąć problemów. Firma nadal jednak nie ustaliła źródła zgłaszanych defektów i sugeruje, że wina stoi po stronie kierowców, którzy prowadzą nieuważnie. Wiele wskazuje na to, że rzeczywiście problem nie leży po stronie Tesli.