The Last of Us Part 1 oferuje dużą różnicę w jakości oprawy wizualnej. Już nawet twórcy mają dość krzykaczy, którzy się po prostu nie znają.
The Last of Us Part 1 to nowa jakość
Od czasu zapowiedzi The Last of Us Part I mamy przeróżne reakcje na ten tytuł. Jedni przeszli grę dawno temu i nie zamierzają do niej wracać. Inni nie mogą się doczekać odnowionej przygody swojej ulubionej gry. Są jednak też tacy, którzy krzyczą o tym, że nie widać różnicy pomiędzy tą grą, a oryginałem. Jest to jedna z większych bzdur.
Naprawdę, tutaj nawet nie ma o czym mówić. The Last of Us Part 1 to ogromny przeskok graficzny w stosunku do oryginału i osoby mówiące, że „wzięto postaci z Part 2 i dodano je do starej gry” powinny w końcu włączyć porównania graficzne. Liczba detali postaci, animacji (w tym mimika twarzy!) czy odnowione otoczenie – to wszystko masa pracy, którą widać jeśli znamy się na grach. Trzeba naprawdę nie mieć żadnego doświadczenia w tym medium, aby nie widzieć różnicy.
Czytaj też: Wiedźmin VR rzeczywistością! Fanowski mod to nowe spojrzenie na grę
Dość tego mają też niektórzy twórcy, którzy wprost mówią o tym, że był to najambitniejszy projekt w ich karierze. Robert Morrison, który aktualnie pracuje w Bend Studio przyznał, że jest to najbardziej dopracowany tytuł, przy którym kiedykolwiek pracował. Animator ten wcześniej tworzył takie gry jak God of War 2018, Injustice 2 czy Resident Evil 7 Biohazard.
Co zaoferuje The Last of Us Part 1 na PS5?
Sony przedstawiło informacje dotyczące tego, czego się spodziewać po The Last of Us Part 1 na PS5. Oto najciekawsze cechy gry na nowej technologii:
- Udoskonalona grafika: Gra The Last of Us Part 1 została stworzona całkowicie na nowo przy użyciu zaawansowanego technologicznie silnika Naughty Dog na PS5 – z jeszcze większą dbałością o szczegóły, bardziej realistycznym oświetleniem i atmosferą oraz staranniej dopracowanymi otoczeniami, a także przeobrażonymi miejscami, które są już znane graczom.
- Szybkie wczytywanie: Dzięki dyskowi SSD konsoli PS5 po pierwszym uruchomieniu gra wczytuje się niemal błyskawicznie i niezwykle płynnie – w każdej chwili można wrócić do przerwanej rozgrywki i dużo szybciej wczytać konkretny punkt kontrolny lub rozdział.
- Efekty dotykowe: Efekty dotykowe kontrolera bezprzewodowego DualSense dodane do obsługi każdego rodzaju broni wzbogacają walkę, a te przypisane do delikatnie padającego deszczu czy trzeszczącego pod stopami śniegu jeszcze bardziej ożywiają otoczenie.
- Adaptacyjne efekty „Trigger”: Dzięki adaptacyjnym efektom „Trigger” kontrolera bezprzewodowego DualSense przy korzystaniu z kultowej broni z The Last of Us, takiej jak rewolwer Joela czy łuk Ellie, czuć opór oraz odrzut, co podkreśla realistyczność walki.
- Dźwięk 3D: Udoskonalony silnik dźwięku Naughty Dog, wykorzystujący technologię Tempest 3D AudioTech konsoli PS5, wzbogaca pejzaże dźwiękowe oraz najbardziej intensywne momenty rozgrywki dzięki kompatybilnym słuchawkom stereo (analogowym lub USB) albo głośnikom telewizyjnym.