Dawno temu Google pokazało, że SI może nauczyć się grać w retro gry znacznie lepiej od człowieka. Teraz naukowcy z Georgia Tech zrobili kolejny krok w rozwoju sztucznej inteligencji.

Nauczyli oni SI samemu tworzyć retro gry. Wyniki tego są zaskakujące. Sztuczna inteligencja stworzyła takie tytuły jak „Killer Bounce” czy „Death Walls”, które wyglądają jakby ktoś w latach 80. stworzył nową grę. Jak wygląda taki proces? Naukowcy najpierw nagrywają filmy z innych tytułów – w tym wypadku Super Mario Bros, Kirby oraz Mega Man. Następnie system uczy się projektowania poziomów oraz mechaniki gry. Ostatnim krokiem jest właśnie stworzenie całkowicie swojego tytułu.

Najbardziej ciekawi jednak fakt, że SI samo zmienia niektóre mechaniki. W Death Bounce system dowiedział się, że niektóre obiekty trafione od góry znikają, ale stosuje to do ziemi. Pokazuje to świetnie, że sztuczna inteligencja nie tylko kopiuje różne reguły gry ale także zmienia je i dopasowuje do własnego pomysłu.

Sztuczna inteligencja potrafi na bieżąco oceniać, co się dzieje z przedmiotami

Źródło: https://www.digitaltrends.com/

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!