WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Towarowy rower Yoonit jest inny niż wszystkie

Towarowy rower Yoonit jest inny niż wszystkie

Przez pandemię i niechęć do transportu publicznego, jak również ogólny przejaw dążenia do bardziej ekologicznego działania, na rynku coraz więcej pojawia się rowerów. Również tych towarowych, czego przykładem jest Yoonit.

Towarowy rower Yoonit, czyli siła w rozmiarze

Zwykle kiedy wyobrażamy sobie pojazd „towarowy”, mamy przed oczami coś sporego i niezbyt mobilnego. W kwestii rowerów nie jest inaczej, bo zwykłe te towarowe są znacznie dłuższe i/lub szersze. Dlatego właśnie Yoonit wyróżnia się nieco na tle innych tego typu modeli, bo jego rozmiary przynoszą bardziej na myśl zwyczajny rower.

Czytaj też: CNC eFanes, czyli elektryczny rower w cenie samochodu
Czytaj też: Harley-Davidson stworzył firmę rowerową i pochwalił się pierwszym elektrycznym modelem
Czytaj też: Elektryczny rower w dobrej cenie? Wing Freedom X prezentuje się interesująco

Zaprojektowany przez zespół czterech niemieckich kolarzy, Yoonit mierzy 177,5 cm długości, a podstawowy model waży nieco poniżej 20 kg. Sięgnijcie jednak po wersję ze wspomaganiem elektrycznym e.Yoonit, a waga wzrośnie do 26 kilogramów przy zachowaniu możliwości transportowych na tym samym, 175-kilogramowym poziomie.

Yoonit swoją długość zawdzięcza małym aluminiowym felgom rzędu 16-cali z przodu i 18-cali z tyłu. Zapewnia jednocześnie możliwość szybkiego przełączania się między trzema rozwiązaniami ładunkowymi za pomocą dźwigni i stosownych mechanizmów.

Czytaj też: Gocycle G3+, czyli limitowany składany rower elektryczny
Czytaj też: Cienki i mięciutki kask rowerowy stwardnieje, kiedy zajdzie taka potrzeba
Czytaj też: Nie taki zwyczajny elektryczny rower Radiant Carbon od Ellsworth Bikes

Na pokładzie towarowego roweru Yoonit znalazł się nie łańcuch, a pasek Gates Carbon, hydrauliczne hamulce tarczowe Magura, zintegrowane światła i wewnętrzna przekładnia Shimano. Wariant elektryczny (e.Yoonit) dorzuca do zestawu silnik suportu Shimano EP8 zasilany przez zamontowany na ramie akumulator Shimano STEPS o pojemności 504 Wh.

Obecnie oba rowery możecie zgarnąć na Kickstarterze, gdzie udane ruszenie z produkcją zapewni Wam model podstawowy za 2295 euro i model wspomagany za 3795 euro. Te ceny wzrosną o 20% po wejściu Yoonit do sprzedaży detalicznej.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News