Legenda w świecie SUVów. Model pamiętający zamierzchłe czasy, a przede wszystkim coś, w czym zdecydowanie każdy rozpoznaje markę Toyoty. Rodzina Land Cruiser jest już z nami od 1951 roku (choć pod tą nazwą od 1954 roku), a po całych 68 latach firma może świętować kolejny kamień milowy z jej udziałem.
Czytaj też: Elektryczny kompaktowy SUV EQB Mercedes-Benz trafił na drogi
Pierwszy Land Cruiser był prosty, ale swoją użytecznością i napędem 4×4 zapewnił sobie szansę na kontynuację… która trwa do dziś. Land Cruiser nie trzymały się często jakichś charakterystycznych elementów, idąc z duchem czasu i oferując klientom możliwie najnowsze technologie. Nic dziwnego, że po tylu latach model ten urósł do statusu legendy, który tylko przypieczętował dziesięciomilionowy egzemplarz, który trafił ostatnio do klienta. Mowa nie o jednej wersji, a całej serii.
Obecnie Land Cruiser jest z nami w wersji J200 od 2007 roku. Do tej pory doczekał się dwóch poziomów wyposażenia (Prestige oraz Limited), a po stronie silników oferuje zarówno te benzynowe, jak i diesla z naciskiem na te pierwsze. Dominują w nich V8, choć i znajdzie się w nich „słabsza” V6. Ten najmocniejszy wyciska w Land Cruiser całe 381 KM, co wydaje się zdecydowanie wystarczającą mocą, jak na 5-drzwiowy samochód terenowy o wadze od 2405 kg.
Czytaj też: Koncept hybrydowego SUVa Mitsubishi na skromnych materiałach
Źródło: Road and Track