Wielu przeciwników elektrycznych samochodów narzeka na to, co można zrobić z akumulatorami po ich zużyciu. Oto przykład.
MAN Truck & Bus we współpracy z przewoźnikiem autobusowym Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein i Volkswagenem testuje obecnie w Hamburgu dosyć wyjątkowy system magazynowania energii. Wykorzystuje się w nim bowiem szereg starych akumulatorów, ale nie z samochodów BEV, a hybryd Passata GTE typu plug-in.
Innymi słowy – system składa się ze sporej ilości „zużytych” akumulatorów, których skuteczność przechowywania ładunków spadła zbyt nisko, żeby nadawały się do całej ideologi „hybryd”.

Dokładniej mówiąc 495 kWh system magazynowania energii zawiera 50 pakietów akumulatorów z Volkswagenów Passatów GTE i może dostarczyć do 600 kW mocy.
Ponoć ten obiekt wystarczy, aby ograniczyć szczytowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w zajezdni autobusowej i być może nawet obniży koszty energii.

To ważne, jako że biorący udział w projekcie VHH obsługuje około 560 autobusów. Stopniowa elektryfikacja wszystkich z nich będzie wymagać inteligentnego zarządzania energią w celu ograniczenia zapotrzebowania na energię.