Chociaż ciągle nie wiemy specjalnie wszystkiego na temat koronowirusa, to nieprawdziwe informacje latają po sieci, jak nigdy (pamiętamy o słynnym umieraniu wirusa w 27 stopniach Celsjusza).
Na szczęście największe media społecznościowe zaczynają z tym walczyć (lepiej późno niż wcale), a przejawem tego na Twitterze będą nowe etykiety i tagi na postach. Będą one ostrzegać przy tweetach związanych z COVID-19, kiedy te będą zawierać „sporne lub wprowadzające w błąd informacje”. Jest to rozszerzenie marcowej aktualizacji polityki, która dotyczyła „fałszywych i nieskutecznych metod leczenia”.
Od dziś w niektórych tweetach będą widoczne etykiety z „potencjalnie szkodliwymi, wprowadzającymi w błąd informacjami związanymi z COVID-19”, podrzucając jednocześnie link do oficjalnych informacji. Wszystko dzięki swoim wewnętrznym systemom (via Engadget).

Czytaj też: Te okulary pomogą ci w trzymaniu diety
Twitter może również stosować ostrzeżenie do takich tweetów, które będzie wymagać od nas potwierdzenia, że na pewno chcemy je zobaczyć, choć „jest ono sprzeczne z wytycznymi ekspertów ds. zdrowia publicznego dotyczących COVID-19”.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News