WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Tworzenie Detroit: Become Human wymagało stałego siedzenia w książkach

Tworzenie Detroit: Become Human nie było kaszką z mleczkiem. Główny autor gry wspomina czasy developmentu.

Detroit: Become Human nie jest prostą historią, którą mogłaby opowiedzieć każda gra. Nie chodzi tutaj już nawet o sam typ rozgrywki, który umożliwia ciekawe poprowadzenie fabuły. Świat gry oraz jego problemy, to wynik dokładnego prześledzenia historii świata oraz analizy filozofów. David Cage wspomina początki studia oraz ostatnią grę z okazji 22 urodzin Quantic Dream.

Czytaj też: Ten mod do Fallout 4 sprawi, że gra stanie się anime

Zanim Detroit: Become Human trafiło na PlayStation 4 i stało się najszybciej sprzedającą się grą Quantic Dream (ale za to jednym z słabiej sprzedających się tytułów ekskluzywnych), by następnie ujawnić wersję na PC, mieliśmy pewne demo. Historia Detroit: Become Human zaczęła się podczas dema technologicznego PlayStation 3. KARA prezentowała stworzenie androida, a następnie rozebranie go na części.

Już wtedy Internet wybuchł zastanawiając się nad moralnością takiego zachowania. Quantic Dream dostrzegło, że może to być idealny pomysł na grę. Nie miała to być jednak kolejna gra o poszukiwaniu mordercy czy dziecku z super-mocami. Na główny plan miały wysuwać się konflikty, rewolucje czy prawa człowieka. Wymagane było dokładne przestudiowanie wieli książek i przeanalizowanie filozofii wybitnych myślicieli świata. Posklejanie całości do kupy zajęło dwa lata. Dopiero po tym czasie, można było przystąpić do tworzenia Detroit: Become Human.

Twórcy chcieli rozmawiać z graczami poprzez grę o społeczeństwie, segregacji ludzi, dyskryminacji, przemocy czy prawa do bycia innym. Ciężki temat dla gry, ale jak widać po osiąkniętym sukcesie – udało się. Detroit: Become Human to 4000 stron scenariusza, 300 postacii, rok nagrywania zdjęć oraz 30 tysięcy klipów z nagraniami. Sprawia to, że tytuł ten to najambitniejsza gra Quantic Dream. David Cage wspominał również, że studio na początku liczyło 25 osób i nikt nie miał bladego pojęcia jak stworzyć tego typu produkcję.

Czytaj też: Twórcy Star Wars: The Old Republic tworzą nową zawartość do Anthem

Źródło: playstationlifestyle.net