W ramach wielkiego planu „wszystkie usługi w jednej aplikacji Uber” firma wzięła się już za jego realizację i ma aspiracje, żeby w przyszłości zapewniać nam praktycznie wszystko to, co powiązane z mobilnością i dostawami. Tym razem Uber ogłosił, że planuje nabyć dużą część akcji w Cornershop, internetowej usłudze dostarczania artykułów spożywczych na żądanie w Santiago w Chile.
Czytaj też: Dzieci wolą zostać YouTuberami niż astronautami
Firma z San Francisco planuje dopiąć umowę na początku następnego roku i zapowiada, że przejęcie nie wpłynie na działalność i zarząd Cornershop. Co ciekawe, ta firma zmieni właściciela już po raz drugi, kiedy to Walmart zakupił ją we wrześniu 2018 roku. Dara Khosrowshahi, CEO firmy Uber, skomentował umowę zakupu następująco:
Bez względu na to, czy jeździsz, zamawiasz jedzenie w ulubionej restauracji, czy dostarczasz artykuły spożywcze, chcemy, aby Uber był systemem operacyjnym na co dzień. Cieszymy się, że możemy współpracować z zespołem w Cornershop w celu skalowania ich wizji i cieszymy się z [wizją] współpracy z nimi, aby dostarczać produkty spożywcze milionom konsumentów na platformie Uber.
Aplikacja Cornershop jest dostępna zarówno dla użytkowników Androida, jak i iOS, w języku hiszpańskim i angielskim. Początkowo usługa dostarczania artykułów spożywczych była dostępna tylko w Ameryce Łacińskiej, ale niedawna wypowiedź Walmart Canada ujawniła, że Cornershop rozszerzy swoje usługi na rynek kanadyjski.
Czytaj też: Na platformie Uber wypożyczycie hulajnogi Lime
Źródło: NeoWin