Pojawiły się pierwsze porównania oprawy graficznej Uncharted Legacy of Thieves. Autorzy testów sprawdzili, jak gra zachowuje się w swojej nowej wersji na PC oraz czy optymalizacja na Steam Deck nadaje się do grania.
Spójrzmy na liczby w Uncharted Legacy of Thieves
Sony zapowiada wielką, zoptymalizowaną przygodę w Uncharted Legacy of Thieves na PC.
Od gęstej dżungli, przez ośnieżone górskie szczyty, po egzotyczne wyspy i tonące w strugach deszczu ulice – zwiedzaj oszałamiająco piękne lokalizacje zaprezentowane z niezwykłą dbałością o detale. Daj się porwać iście filmowej fabule we wspaniałej rozdzielczości 4K na monitorze ultrapanoramicznym. Dostosuj grafikę do swoich preferencji dzięki możliwości konfiguracji szerokiej gamy opcji, takich jak jakość tekstur i modeli, filtrowanie anizotropowe, cienie, odbicia czy okluzja otoczenia.
Czytaj też: Obsidian tworzy jeszcze jednego RPG AAA! Czyżby Fallout?
Spójrzmy zatem, czy optymalizacja jest naprawdę tak dobra? Zacznijmy od liczb z konsol i porównajmy to z Steam Deckiem. Jakiej rozdzielczości i płynności można się spodziewać po grze?
PS4:
- 1080p/30fps
PS5:
- 2160p/30fps (40fps z VRR)
- 1440p/60fps
- 1080p/120fps
Steam Deck:
- 800p/30fps na maksymalnych ustawieniach graficznych (FSR ustawione na „Quality”)
Jak wygląda Uncharted Legacy of Thieves?
Co więcej dowiedzieliśmy się o pecetowym porcie i tym, jak wypada on na tle PlayStation 4 i PlayStation 5? Tekstury, cienie, czy wygładzanie krawędzi są delikatnie lepsze na PC niż na PlayStation 5. Różnica jest jednak tak mała, że niemalże niezauważalna, szczególnie podczas rozgrywki, w ruchu.
Czytaj też: Spider-Man 2 w terminie. Co wiemy o nowej grze Insomniac?
Pecetową wersję Uncharted Legacy of Thieves nie można jednak uznać za najlepszą. Wydanie na PC ma problem z odpowiednim działaniem efektów cząsteczkowych, a edycja na PlayStation 5 ładuje się szybciej niż ta z komputerów. Jako cenną informację, warto dodać, że w grze nie ma wsparcia dla DLSS 3.
Steam Deck! Jak sprawdza się ten przenośny komputer? Urządzenie Valve uruchamia grę w maksymalnych detalach i potrafi utrzymać 30 klatek na sekundę. Niestety, nawet na niskich ustawieniach graficznych nie będziemy widzieli 60 klatek na sekundę. Autor powyższego porównania radzi, aby zablokować grę na 30 fps poprzez ustawienia Steam Decka, a nie gry.