To zadziwiające, że do tej pory wszystkie silniki graficzne nie obsługują API DirectX 12, ale patrząc na to, co zapewnia na PC… może wcale nie było to konieczne? Tak czy inaczej, Unity Technologies zapowiedziało, że ich silnik jest już kompatybilny z DirectX 12 na Xbox One.
Oznacza to tyle, że deweloperzy mogą już przygotowywać stosowne łatki, umożliwiające uruchomienie danej gry nie w DirectX 11, a DirectX 12. W teorii ma się to z miejsca przełożyć na wyższą wydajność, co zapewniają legendarne wręcz już asynchroniczne obliczenia, jakie umożliwia nowsze dzieło Microsoftu. Z opisu wystosowanego przez firmę wynika jednak, że cały proces uruchamiania DirectX 12 nie jest specjalnie trudny, a zdecydowanie warty czasu. Przykładem na to jest płynność rozgrywki w Book of the Dead: Enviroment, w której zauważono 8% poprawę ilości FPS (z 32,88 na 35,75) w 1440p na Xbox One X.
Co jednak najciekawsze, Unity Technologies wreszcie weźmie się porządnie za optymalizacje DirectX 12 w swoim silniku, odsuwając DirectX 11 na dalszy plan. Ma to nastąpić już w następnym roku, czego skutki obejmą wszystkie platformy, prowadząc nawet do tego, że korzystanie z nowszego API będzie podstawą przy produkcji każdego projektu.
Czytaj też: Port Royal pierwszym benchmarkiem dla DirectX Raytracing w 3DMark
Źródło: Wccftech