WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Velomobil Snoek nie jest czymś, w czym chcecie się pokazywać

Velomobil Snoek nie jest czymś, w czym chcecie się pokazywać

Jako trójkołowy velomobil Snoek sięgnął po przede wszystkim aerodynamiczną konstrukcję, która umożliwia rozwijanie wysokich prędkości.

Wyścigowy velomobil Snoek

Velomobil Snoek, to nic innego, jak trójkołowiec zamknięty w opływowym nadwoziu, który radzi sobie świetnie na drogach z lekkimi wzniesieniami, a przede wszystkim lepiej niż rowery. Wszystko to przy jednoczesnym zapewnianiu lepszej ochrony przed żywiołami.

Czytaj też: Elektryczny rower LeMond Prolog waży zadziwiająco mało
Czytaj też: HAVN jako idealne miejsce parkowania dla elektrycznych rowerów
Czytaj też: Rower elektryczny na 4 kołach? CityQ ma zapewnić wysoką stabilność

Snoek jest produkowany przez holenderską firmę Velomobiel i jest przeznaczony przede wszystkim do wyścigów lub do szybkiej jazdy rekreacyjnej. Podkreśla to lekki korpus z włókna węglowego o zminimalizowanym kształcie, co finalnie przekłada się na wagę rzędu 20 kg, ale oczywiście na pokładzie nie ma elektrycznych silników, a lusterko boczne razem z zawieszeniem na wszystkich kołach. Plany przewidują też pełny system oświetlenia.

Czytaj też: Dwa elektryczne rowery Nox w zestawie taniej, ale z haczykiem
Czytaj też: Stacjonarny rower Bowflex VeloCore, to coś, czego szukacie
Czytaj też: Dwa nowe elektryczne rowery FREY Bike na zwiastunie

Jako trójkołowy rower, Snoek ma pod swoją bryłą jednostronne hamulce bębnowe Sturmey Archer z 20-calowymi kołami przednimi i 28-calowym kołem tylnym, napęd 2×11 i zdejmowalną aerodynamiczną osłonę. Rozpędza się ponoć do ponad 60 km/h i choć nie wszedł jeszcze do pełnej produkcji, złożono już na niego 22 zamówienia. Jego cena wynosi 8000 euro.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News