Reklama
aplikuj.pl

VICTA to taka taksówka dla nurków na powierzchni i w głębinach

taksówka dla nurków, statek VICTA, nurkowie VICTA

VICTA to wyjątkowy statek, który powstał z myślą o pływaniu zarówno na powierzchni, jak i pod wodą. Wszystko po to, aby nurkowie rozpoczynali swoją misję bez wcześniejszego pokazywania się wrogom.

Taksówka dla nurków VICTA

Opracowywany przez brytyjską firmę statek VICTA mierzy 11,95 metra długości i 2,3 metra szerokości, zapewniając miejsce dla sześciu nurków oraz pilota i nawigatora. Jego matowy czarny kompozytowy kadłub jest wykonany z włókna węglowego, w którym znalazła się też pianka Diab, dbając o dobry stosunek wytrzymałości do wagi.

Czytaj też: Oto najmniejszy na świecie statek, na którym nie popłynie nawet ludzki włos
Czytaj też: Tajemniczy statek szpiegowski z USA wyrzucony na brzeg
Czytaj też: Bezzałogowy statek udał się w samotną podróż

Wyruszając na misję VICTA, porusza się szybko po powierzchni jak zwyczajny statek. W tym trybie jest zasilany przez niestandardowy silnik wysokoprężny Seatek 725+, który generuje moc 725 KM do zestawu dysz wodnych Konsberg Kamewa. W finalnej formie powinien rozpędzać się do 74 km/h i na jednym zbiorniku paliwa przepłynąć do 463 km.

Kiedy jednak przyjdzie czas na podwodną zabawę, VICTA zatrzymuje się i zalewa swoją kabinę, zanurzając się w ciągu dwóch minut. Przez takie podejście wszyscy na pokładzie są zanurzeni w wodzie, co wymaga wcześniejszego założenia sprzętu do nurkowania. Jednak podczas podróży nurkowie i załoga oddychają z pokładowego systemu powietrza z zapasem na cztery godziny.

Czytaj też: Oto największy ziemnowodny statek na świecie
Czytaj też: W Bałtyku spoczywa XVII-wieczny statek. Naukowcy podali informacje na jego temat
Czytaj też: Obejrzyj jak Model 3 Tesli bawi się w statek

W trybie łodzi podwodnej VICTA przełącza swój napęd na sześć elektrycznych silników zasilanych akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki temu zachowuje cisze, mogąc płynąć z maksymalną prędkością 15 km/h, zanurzać się na głębokość 30 metrów i podróżować do 46 kilometrów (via New Atlas).

Po dotarciu do celu rozmieszczenia nurka, VICTA zatrzymuje się, a nurkowie wychodzą przez drzwi skrzydłowe po jego bokach. Najnowszy prototyp jest obecnie w konstrukcji, a jego testy mają się odbyć w styczniu.