W oczekiwaniu na nowego Avatara Mercedes-Benz postanowił zainspirować się wizją tego blockbustera w wyjątkowym koncepcie Vision AVTR.
Czerpiąc z kluczowych wątków fabularnych filmu (połączenie człowieka, maszyny i natury, a także marzeń o społeczeństwie, w którym to trio żyje razem w doskonałej symbiozie) niemiecki producent pochwalił się swoim nowym projektem. Co wyjątkowego znajdziemy w koncepcji Vision AVTR?
Jej nazwę rozwijamy ze skrótu do „Advanced Vehicle Transformation”, która ma więcej sensu, niż może się nam na pierwszy rzut oka wydawać. W założeniu bowiem Vision AVTR działa tak jak „żywy organizm”, który łączy się z użytkownikami i pozwala im poczuć otaczający ich świat.
AVTR wykorzystuje nisko zawieszony czterodrzwiowy samochód sportowy, a projektanci starali się jednocześnie wlać w nadwozie charakter stworzeń na Pandorze – planecie akcji filmu. Widać to zwłaszcza na tyle, gdzie 33 wielofunkcyjnych klap z tyłu samochodu porusza się synchronicznie, wspomagając aerodynamikę podczas jazdy. Pulsujące światła zdobią przednią i tylną konsolę, a podświetlane, lekkie koła wyglądają jak inne, tym razem drewniane stworki z Avatara.
W środku? Zabawa! Wystarczy położyć dłoń na centralce, a pojazd odczyta puls, identyfikując kierowcę. Tymczasem masywny ekran centralny wyciągnie do nas dłoń w imię wirtualnych podróży do odległych krajów… ale tak bez kierownicy?!
Elementy oświetlenia i stylizacji naśladują domy Na’vi i hamaki z liśćmi, w których śpią. Z kolei siedzenia, deska rozdzielcza i deska podłogowa zostały wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak sztuczna skóra „Dinamca” i „Karoon”. Tonic innego, jak drewno pozyskiwane w sposób zrównoważony z korzeni znalezionych w lasach deszczowych Amazonii.
Zestaw 110 kWh akumulatorów w koncepcji Vision AVTR wykorzystuje chemię organicznych ogniw grafenowych, która jest całkowicie wolna od metali rzadkich. To prawda, że jest to dalekosiężna, futurystyczna koncepcja – ale już nawet solidnie ugruntowana.
Mercedes twierdzi, że Vision AVTR wytwarza 470 koni mechanicznych i oferuje szacowany zasięg jazdy do 700 kilometrów. Oferuje również unikalny ruch w bok do 30 stopni w tak zwanym „ruchu kraba” dla maksymalnej mobilności.