WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Przyspieszenie Golfa GTD, czyli moc diesla Volkswagena 8. generacji

Przyspieszenie Golfa GTD, czyli moc diesla Volkswagena 8. generacji

Volkswagen Golf GTD zadebiutował w ramach 8. generacji tego szalenie popularnego hatchbacka już w lutym, a dziś mamy okazję podziwiać jego osiągi.

Test Golfa GTD najnowszej generacji

Nowy Golf GTD jest częścią strategii Volkswagena z myślą o wprowadzeniu na rynek czterech podkręconych wersji nowego Golfa. Ósma już generacja tego hatchbacka w wydaniu GTD zachwyca zwłaszcza jednym – silnikiem diesla. Pod kątem wyglądu jest praktycznie tak samo, jak ze standardowym modelem, ale maskownica otrzymała wyróżniający go wzór.

Czytaj też: Elektryczna rewolucja wyspy Astipalea w planach Volkswagena
Czytaj też: Taosa widzę w tym e-Tharu, czyli elektryczny Volkswagen dla Chin
Czytaj też: Oto nowy Golf R 2021. Najmocniejszy Volkswagen Golf w historii

Volkswagen uważa układ napędowy w nowym GTD za „najmocniejszy, a dzięki podwójnemu wtryskowi [również] najczystszy turbodoładowany silnik wysokoprężny, jaki kiedykolwiek zainstalowano w Golfie”.

Czytaj też: Elektryczny SUV Volkswagena nagrany. Czy to ID.5, czy może ID.4 Coupe?
Czytaj też: Volkswagen Golf TGI debiutuje z 130-konnym silnikiem na gaz ziemny
Czytaj też: Dziwaczny Volkswagen Golf R 2021 Variant zawitał na Nurburgring

Mowa o 2-litrowym turbodieslu o mocy 200 koni oraz momencie obrotowym 420 Nm, który współpracuje z systemem łagodnej hybrydy.