WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Volkswagen Golf TGI debiutuje z 130-konnym silnikiem na gaz ziemny

Volkswagen Golf TGI debiutuje z 130-konnym silnikiem na gaz ziemny

Wariant TGI 2021, to najwidoczniej najbardziej oszczędny nowy Volkswagen Golf, jakiego możemy kupić w Europie, który zaliczył już swoją premierę.

Volkswagen Golf TGI 2021

Napędzany gazem ziemnym (CNG) w 115-litrowym zbiorniku na 17.3 kilogramów CNG, który wystarcza na przejechanie do 400 kilometrów, Golf TGI może pochwalić się 1,5-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 131 KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 200 Nm. Ten swoją drogą jest wyjątkowy, bo został specjalnie przystosowany do spalania CNG.

Czytaj też: Volkswagen sprawdził czy Polacy czekają na elektryczne SUVy
Czytaj też: Volkswagen ID.5 wyszpiegowany. Spójrzcie na kolejny elektryczny samochód firmy
Czytaj też: A gdyby tak Volkswagen Garbus doczekał się elektrycznego wariantu?

Mowa nie tylko o zmodyfikowanym układzie doprowadzania paliwa, ale też działaniu w ramach procesu spalania Millera. Ten generuje niską emisję dwutlenku węgla i utrzymuje wysoką wydajność dzięki stopniowi sprężania rzędu 12,5:1.

Tak więc, oszczędność Volkswagena Golf TGI sprowadza się do spalania od 4,1 do 4,3 kg gazu ziemnego na każde 100 kilometrów przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 117–111 g/km.

Czytaj też: Oto Taos, czyli nowy kompaktowy SUV Volkswagena
Czytaj też: Wiemy kiedy zadebiutuje Volkswagen Golf R 2021
Czytaj też: Volkswagen ujawnił nowy model Golf GTI Clubsport

Skuszeni? Tego nowego Golfa TGI można już zamawiać w formie hatchbacka, a jego wydanie kombi ma się pojawić jeszcze w tym miesiącu.