W Fortnite podłoga to lawa. Co zmieniono tym razem w grze?
Fortnite otrzymało kolejną aktualizację. Czego się spodziewać po najnowszych zmianach w grze? Cóż… podłoga to lawa. Mapa stopniowo jest zalewana, a gracze oprócz zabijania pozostałych osób, muszą jeszcze pamiętać o tym, aby stale zmieniać swoją pozycję na jak najwyższe miejsce w grze.
Czytaj też: Możecie już zagrać w The Elder Scrolls: Blades na Androidzie
TRYB OKRESOWY: PODŁOGA TO LAWA
Więcej informacji o trybie
- Po kilku minutach meczu zaczyna przybierać poziom lawy.
- Lawa podnosi się ze stałą prędkością, dopóki nie zakryje całej mapy.
- Dotknięcie lawy odbiera zdrowie z pominięciem osłon i wyrzuca gracza w powietrze.
- Na lawie można budować.
- Gracze co sekundę będą otrzymywać niewielkie ilości materiałów, co pomoże w sytuacji, gdy cała mapa się pali.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Po zderzeniu z Kulojazdem gracze nie będą już otrzymywać obrażeń.
- Efekt odrzucenia/odbicia pozostanie niezmieniony.
- Przyszłe wersje Kulojazdu
- Zauważyliśmy wiele dyskusji kręcących się wokół Kulojazdu, więc zamieszczamy aktualizację!
- Nie jesteśmy zadowoleni ze sposobu używania Kulojazdów, konkretnie w końcowej partii rozgrywki. W aktualizacji 8.30 wprowadzimy zmianę, która pozwoli kulom przechodzić przez szklaną osłonę Kulojazdu.
- Cześci z innych materiałów nadal będą blokowały obrażenia od kul.
- Syfon/zmiany w zasobach
- W aktualizacji 7.40 na próbę wprowadziliśmy kilka ustawień z Turniejów do zwykłych trybów. Po przeanalizowaniu stylów gry, danych i opinii graczy, zgromadziliśmy wystarczająco informacji, aby zakończyć ten test. Uważamy, że wprowadzenie tych opcji spowodowało zbyt dużą koncentrację na agresywnej grze, pomnijeszając udział innych strategii. Z podstawowych trybów gry usunięto następujące zmiany:
- 50 zdrowia (lub osłony) po likwidacji, w zależności od posiadanego zdrowia.
- 50/50/50 zasobów po likwidacji
- Limit zasobów na poziomie 500/500/500
- Prędkość zbierania zasobów zwiększona o 40%
- W rywalizacji te mechaniki się sprawdzają, dlatego wszystkie te zmiany pozostają w nowym trybie Areny.
- W aktualizacji 7.40 na próbę wprowadziliśmy kilka ustawień z Turniejów do zwykłych trybów. Po przeanalizowaniu stylów gry, danych i opinii graczy, zgromadziliśmy wystarczająco informacji, aby zakończyć ten test. Uważamy, że wprowadzenie tych opcji spowodowało zbyt dużą koncentrację na agresywnej grze, pomnijeszając udział innych strategii. Z podstawowych trybów gry usunięto następujące zmiany:
- Karabin piechoty
- Zmieniono typ broni na „hitscan” – nie wystrzeliwuje już ona pocisków jak snajperki, lecz działa podobnie do innych karabinów szturmowych.
- Zmniejszono bazowe obrażenia z 45/42 do 42/40.
- Pociski tracą moc wraz z odległością tak samo, jak w istniejących karabinach szturmowych.
- Pułapka z zatrutymi strzałkami
- Dostępna w wariancie niepospolitym.
- Można ją umieścić na podłodze, ścianie lub suficie.
- Można ją znaleźć w łupach luzem.
- Można ją aktywować z odległości do 3 kratek siatki.
- Wystrzeliwuje zatrute strzałki na odległość do 3 kratek siatki w poziomie lub do 4 w pionie.
- Cele trafione strzałkami otrzymują stopniowe obrażenia, zmniejszające zdrowie z pominięciem osłon.
- 10 pkt. obrażeń na impuls.
- Łącznie 8 impulsów w ciągu 7 s (w sumie 80 pkt. obrażeń).
- Kolejne trafienia naliczają czas trwania efektu od początku, lecz ilość obrażeń na impuls pozostaje niezmienna.
- Nowe przekąski
- Banany
- Przywracają 5 pkt. zdrowia od razu po zjedzeniu.
- Można je znaleźć na obszarach tropikalnych.
- Kokosy
- Można je zebrać, uszkadzając drzewa palmowe.
- Po zjedzeniu w krótkim czasie przywracają 5 pkt. zdrowia (lub osłon, jeśli poziom zdrowia wynosi maksimum).
- Można je znaleźć na obszarach tropikalnych i pustynnych.
- Papryka
- Po zjedzeniu papryka od razu przywraca 5 pkt. zdrowia, a także zwiększa prędkość ruchu o 20% na 10 s.
- Można je znaleźć na obszarach pustynnych.
- Banany
- Wskaźnik zakopanego skarbu jest teraz przypisany do gracza i emanuje z obszaru z mapy skarbu w celu poprawy widoczności, szczególnie podczas ruchu.
- Wskaźnik pulsuje co 3 sekundy, dopóki przedmiot jest wyposażony.
- Zmiany pirackiej armaty
- Dostosowano model kolizji pirackiej armaty tak, by zawsze można było do niej wsiąść bez potrzeby jej przesuwania.
- Przesunięto położenie komunikatu o możliwości zajęcia miejsca, by ułatwić wejście do pirackiej armaty.
- Zwiększono promień wybuchu kul armatnich i wystrzelonych graczy z 200 do 250 jedn.
- Zmniejszono siłę odrzutu armaty przy wystrzeliwaniu kuli armatniej podczas jazdy lub wystrzeliwania gracza. Zmiana ta nie obowiązuje podczas przesuwania armaty.
- Dostosowano czas wyposażania epickiej/legendarnej pompki, by odpowiadał on wersji niepospolitej/rzadkiej.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd sprawiający, że Czepiaki przyczepione do innego gracza raniły graczy przez ściany.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlenie liczby aktywatorów lotni w stosie.
- Wygładzono trajektorię ruchu rzucanych granatów, wcześniej opóźniony o jeden impuls.
- Poprawki balonów
- Po wejściu do pojazdu nie rozlega się już odgłos wypuszczania balonów, jeśli gracz ich nie ma.
- Sznurek balonu nie pozostaje już na plecach postaci po zużyciu wszystkich balonów.
- Poprawki pirackiej armaty
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracze wylatywali z pirackiej armaty w niespodziewanym kierunku.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wejście do pirackiej armaty w pobliżu innych obiektów.
- Poprawiono opcję dokładnego celowania na boki z pirackiej armaty.
- Naprawiono błąd pozwalający na umieszczanie łupów z zakopanego skarbu na wyspie startowej.
ROZGRYWKA
- Pingu znacznika można teraz używać w stanie powalenia.
- Dodano unikatowy komunikat likwidacji po likwidacji przez lawę.
- Zwiększono odległość stosowności graczy zdolnych do zauważenia eksplozji.
- To nie wszystko! Zwiększono czas trwania nieustającego dabowania w lobby z 13 do 14 godzin.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący trwałe utrzymywanie się efektu oblodzonych stóp podczas wykonywania emotek.
- Pułapki uszkadzają teraz Kulojazd, zamiast ranić jego kierowcę.
- Naprawiono błąd powodujący umieszczanie niektórych pułapek w grubszych budowlach, przez co trudno było je zauważyć.
- Usunięto rzadki błąd, powodujący nieśmiertelność gracza po powaleniu.
- Naprawiono błąd powodujący czasem nadmierny ruch kamery podczas przechodzenia do kolejnego gracza.
Czytaj też: Zwiastun interaktywnego serialu Ty kontra dzicz od Netflixa
Źródło: epicgames.com