Reklama
aplikuj.pl

W teorii świetny, a w praktyce nadal kiepski rok dla zestawów VR

W teorii świetny, a w praktyce nadal kiepski rok dla gogli VR
W teorii świetny, a w praktyce nadal kiepski rok dla zestawów VR

Steam ujawnił kolejny zbiorek informacji, który tym razem dotyczy gogli VR. Statystyka ujawniła, że rok 2018 był w teorii świetny, a w praktyce nadal kiepski dla zestawów do rozszerzonej rzeczywistości.

Okazało się, że w ubiegłym roku liczba użytkowników platformy, którzy korzystali z gogli VR uległa podwojeniu. Może i brzmi to wyniośle, ale co z tego, jak w grę wchodzi wzrost z 0,4% do 0,8% na przestrzeni 12 miesięcy. Serwis Ars Technica porównuje ten odsetek użytkowników do tych, którzy korzystają ze Steama na systemie Linux. Daje to około 720000 graczy VR z ponad 90000000 aktywnych użytkowników na platformie, co i tak nie jest zapewne dokładne. Jednak wzrost to ciągle wzrost, który nie powinien nas specjalnie dziwić. Wszystko nie tylko przez rozwijający się rynek gier na VR, ale również sprzęt, który z roku na rok ulega ulepszeniu.

Po stronie nieco bardziej szczegółowych danych możemy mówić o znacznej przewadze zestawu Oculus Rift, który cieszy się popularnością wśród 46,45% graczy. Za nim plasuje się HTC Vive z 40,82%, a daleko w tyle wylądowały zestawy Windows Mixed Reality (8,89%). Totalny margines stanowi z kolei HTC Vive Pro (2,81%), Oculus Rift DK2 (1,2%) i Huawei VR (0,02%).

Czytaj też: Maska FeelReal do VR pozwoli ci dosłownie poczuć grę

Źródło: PCGamer, Steam