Mazda MX-5, zwana też na zachodzie Miatą, to jeden z tych modeli, które widzi się często w dziwacznych wydaniach. Tym razem został przerobiony na typową bestię do trudnego terenu Gambler 500.
Ten niebieski szaleniec, którego okrzyknięto mianem Gambler 500 jest własnością Tate Morgan i był w miejscach, o których nawet nie myśli typowa Miata. Wcale nie z powodu silnika, a zawieszenia.
Ba, w przypadku układu napędowego mowa o silniku o pojemności 1,6 litra, który przejechał już ponad 400000 kilometrów, więc nic dziwnego, że jest w nie najlepszym stanie. Jak pokazuje ten materiał z kanału Hoonigan AutoFocus, w rzeczywistości ten starzejący się silnik spędza więcej czasu na dwóch cylindrach zamiast czterech.
Jednak do zabawy wcale nie trzeba ogromnych zasobów mocy. Wystarczyły ponoć proste zmiany w zawieszeniu, niewymagające nawet zabawy w przerabianie podwozia. Zawieszenie na kolumnie Macphersona zapewnia przyzwoitą wysokość jazdy i skok, a większa szerokość pomiędzy kołami wymusiła wymianę osi z tyłu.
Przedłużenia drążków kierowniczych zapewniło z kolei możliwość skręcania 14-calowym kołom. Z kolei wewnątrz oczywiście znajduje się niestandardowa klatka bezpieczeństwa.