WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Watch Dogs: Legion – test wydajności kart graficznych Nvidia

Watch Dogs: Legion – test wydajności kart graficznych Nvidia

Watch Dogs: Legion to jeden z tytułów, na które czekało mnóstwo graczy. Jak wypadną pod względem wydajności karty graficzne Nvidia?

Wymagania Watch Dogs: Legion

Jak zawsze zacznijmy od wymagań. Tutaj wydawca gry stworzył potężną tabelkę dokładnie omawiającą te zagadnienie.

Watch Dogs: Legion test kart graficznych

Jak sami widzicie, dla niektórych ustawień wymagany jest nawet RTX 3080 przy 4K z ray tracingiem i DLSS. Do 1080p i niskich usatwień potrzebujecie GTX 970/ GTX 1650/ R9 290X. Ilość pamięci RAM zaczyna się od 8 GB i kończy na 16 GB. Tutaj nie ma zaskoczenia. Najsłabszy procesor to Intel Core i5-4460 lub AMD Ryzen 5 1400 290X, natomiast przy największych ustawieniach bez i9-9900K lub Ryzena 7 3700X się nie obejdzie. Gra zapowiada się więc na bardzo wymagającą w szczególności, jeśli chcecie odpalić ray tracing czy grać w wyższych rozdzielczościach.

Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3070 – test ray tracingu i DLSS
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3070 – testy w rozdzielczości 3440 x 1440
Czytaj też: Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC

Testy przeprowadziłem przy wykorzystaniu wbudowanego benchmarka. Pozwolił on na uzyskanie bardzo dobrej powtarzalności wyników. Watch Dogs: Legion działa przy wykorzystaniu API DirectX 12. W testach wykorzystałem też najnowsze sterowniki Nvidia Game Ready 457.09. Na wykresach przedstawiłem tylko wyniki kart, które osiągają średnio powyżej 20 fps.

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Chłodzenie
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
ASRock Z490 Taichi
Pamięć RAM
Kingston Predator 4x 8 GB 3000 MHz
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
AOC AG352UCG6
Monitor
AOC G2868PQU

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080

Już najmniejsza z testowanych rozdzielczości pokazuje ogromne wymagania gry na maksymalnych detalach. Bez ray tracingu potrzebujecie przynajmniej RTX 2060 SUPER, aby osiągnąć 60 fps. Po jego włączeniu RTX 3070 daje jeszcze radę, ale wyniki są na granicy. Dopiero DLSS ratuje sytuację i tutaj RTX 2070 SUPER osiąga już 60 fps.

Czytaj też: Test ZOTAC GeForce RTX 3070 Twin Edge
Czytaj też: Test Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G
Czytaj też: Test Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC

Testy w rozdzielczości 2560 x 1440

Kolejna rozdzielczość zaczyna już pogrom w grafikach. Do samych detali ultra bez RTX czy DLSS potrzebujecie przynajmniej RTX 2080 w mocno podkręconej wersji. Dopiero ona zapewnia średnio ponad 60 fps. Jednakże tutaj jeszcze RTX 2070 SUPER daje sobie radę. Po włączeniu RTX żadna z grafik nie osiąga tej magicznej liczby klatek na sekundę. Dopiero po włączeniu DLSS karty od RTX 3070 dają sobie radę.

Testy w rozdzielczości 3440 x 1440

W UWQHD zaczyna się kompletny pogrom. Jedynie RTX 3080 osiąga ponad 60 fps, choć bliski tej wartości jest też RTX 3070. Po włączeniu RTX żadna z kart nie daje rady – maksymalne wyniki to 44 fps. Dopiero po włączeniu DLSS RTX 3080 przekroczył tę magiczną barierę – tylko na tej grafice możecie grać na maksymalnych detalach i ray tracingu – oczywiście po włączeniu DLSS.

Czytaj też: Star Wars: Squadrons – test wydajności kart graficznych Nvidia
Czytaj też: 3DMark Port Royal – test kart graficznych Nvidia
Czytaj też: Boundary Ray Tracing Benchmark – test wydajności kart graficznych

Testy w rozdzielczości 3840 x 2160

No i doszliśmy do rozdzielczości 4K. Tutaj żadna z kart na żadnych ustawieniach nie osiąga 60 fps. Przy braku ray tracingu największy wynik to 57 fps – jeszcze blisko tej idealnej liczby. Po włączeniu RTX wyniki są dramatycznie słabe. Żadna z grafik nie zapewnia płynnej rozgrywki. Po włączeniu DLSS jedynie RTX 3080 może zapewnić w miarę płynną rozgrywkę. Niestety pozostałe karty moim zdaniem nie sprawdzą się przy tych ustawieniach.

Podsumowanie

Watch Dogs: Legion to gra niezwykle wymagająca na największych ustawieniach. Nawet testy w rozdzielczości 1920 x 1080 px pokazują, że osiągnięcie średnich 60 fps może być wyzwaniem dla większości grafik na rynku. Włączenie ray tarcingu sprawia, że nawet w 2560 x 1440 px żadna z kart nie osiąga średnio 60 fps. Sytuację ratuje DLSS, ale on także w trybie Jakość nie pozwala żadnej karcie na osiągnięcie tej magicznej liczby fps w 4K.

Czytaj też: Mafia: Edycja Ostateczna – test wydajności kart graficznych Nvidia
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3090 – test ray tracingu i DLSS
Czytaj też: Test Asus GeForce RTX 3090 TUF Gaming OC

Nowa gra od Ubisoftu jest więc wyzwaniem dla komputerów. Na szczęście grafika jest naprawdę śliczna, co po części rekompensuje takie wymagania i osiągi. Szkoda tylko, że recenzje pokazują, że sam gameplay nie jest zbyt wciągający.