WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Wkrótce doczekamy się prezentacji nowego Mercedesa GLA

Możemy być już pewni, że Mercedes ujawni model GLA w połowie przyszłego miesiąca. To o tyle ciekawe, że samochód ten będzie bazował na tej samej platformie, co najnowsza Klasa A Mercedesa.

Ten zupełnie nowy kompaktowy crossover Mercedesa zostanie zaprezentowany podczas ekskluzywnego wydarzenia online 11 grudnia. Wtedy to stanie się najmniejszym i jednocześnie najtańszym członkiem rodziny SUV Mercedesa i chociaż obecny model otrzymał odświeżenie w styczniu, to omawiana właśnie druga generacja GLA przechodzi ostatnie etapy programu rozwoju przed zaplanowanym debiutem w przyszłym miesiącu.

Nadwozie nowego samochodu będzie zbyt odległe od obecnego modelu, zyskując jednak nieco ostrzejszy wygląd, a więc więcej charakteru. Zmiany nie ominęły też przednich i tylnych świateł, ale takie szczegóły są jedynie wierzchołkiem góry lodowej w tym przypadku, GLA 2020 przeżył bowiem najwięcej zmian „w środeczku”.

Niedawno Mercedes wprowadził mocno zmienioną wersję architektury MFA wraz z wprowadzeniem Klasy A czwartej generacji. Tak się składa, że ta nowa architektura, zwana MFA2, będzie stanowić podstawę następnego GLA, co zwiększy szerokość i zwiększy rozstaw osi, zapewniając dodatkową przestrzeń w kabinie.

Jeśli chodzi o moc, oczekujemy, że nowy GLA przyjmie ten sam asortyment silników, co nowa Klasa A. Oznacza to, że nabywcy otrzymają najnowsze czterocylindrowe silniki Diesla z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra o mocy 148 KM lub 188 KM, a także podstawowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra o mocy 114 KM.

Dostępny będzie również czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra i mocy 221 koni mechanicznych. Na najwyższym poziomie znajdzie się wariant Mercedes-AMG o mocy 400 KM. Platforma MFA2 może również utorować drogę dla technologii hybrydowej typu plug-in.

Zmiany będą kontynuowane w środku, gdzie Mercedes wprowadzi najnowszą architekturę kabiny MBUX. GLA powinien ponadto być również wyposażony w półautonomiczną technologię wspomagania jazdy Mercedesa nowej generacji.

ŹRÓDŁO: Auto Express