Porsche ujawniło dziś nową koncepcję kubełkowych foteli, szczegółowo opisując swoją nową metodę obejmującą drukowanie 3D (via Road and Track).
Jest to o tyle ważne, że ta nowa metoda zapewni klientom możliwość wyboru poziomu twardości, jaki chcieliby mieć w swoim samochodzie na samym środku fotela. Ale co najważniejsze – opcja ta zostanie udostępniona już w maju, kiedy to pierwszych 40 kupujących modele 911 i 718 będzie mogło wybierać między trzema poziomami: twardym, średnim lub miękkim.
Czytaj też: Porsche o najważniejszych aspektach 911 Turbo S
Jednak nowe siedzisko to coś więcej niż tylko nowa pianka. Fotele Porsche zostały ponadto całkowicie przeprojektowane, otrzymując nowy wygląd i wykorzystując najnowocześniejszą technologię, aby zapewnić idealne połączenie wygody i oparcia. Jak czytamy w oświadczeniu:
Fotel jest interfejsem między człowiekiem a pojazdem i dlatego jest ważny dla precyzyjnego, sportowego prowadzenia. Dlatego spersonalizowane powłoki foteli dostosowane dla kierowcy są standardem w samochodach wyścigowych od dłuższego czasu.
Dzięki fotelowi z pełnym kubełkiem z nadrukiem 3D, po raz kolejny dajemy klientom seryjnym możliwość zapoznania się z technologią przeniesioną z sportów motorowych.
członek zarządu R&D Michael Steiner
Czytaj też: Spójrzcie jak wygląda McLaren Speedtail 2020
Wydrukowany w 3D fotel kubełkowy ma konstrukcję warstwową: podstawa jest wykonana z ekspandowanego polipropylenu, a na nią powędrowała oddychająca warstwa z mieszanki poliuretanu. Ostatnia, zewnętrzna powłoka fotela koncepcyjnego jest wykonana z „Racetex” i ma specyficzny wzór perforacji dla kontroli temperatury.
Porsche twierdzi, że wyprodukuje 40 prototypowych siedzeń do testów od maja 2020 roku z planami uzyskania opinii klientów przed udostępnieniem opcji dla kupujących. Firma twierdzi, że jeśli zainteresowanie będzie wystarczające, inżynierowie mogą opracować „w pełni spersonalizowane rozwiązania” dla klientów w kwestii foteli.