Reklama

Wyspa z Redfall przywodzi na myśl lokacje z Dishonored

redfall

Dishonored zasłynęło między innymi dzięki niezapomnianym, szczegółowym lokacjom. Deweloperzy z Arkane przekonują teraz, że wyspa z Redfall również udowodni ich kunszt.

Świat Redfall według Arkane

Przeniesienie poziomu detali i troski, z którego słynie Arkane, do otwartego świata, nie jest łatwym zadaniem, ale zespół zanurzył się w nim po uszy. Starannie dopracowane i pełne tajemnic Redfall oferuje nowe metody opowiadania historii i odkrywania ich przez gracza, jednocześnie dając fanom Arkane coś, co będzie dla nich znajome i przyjazne.

Czytaj też: GTA 4 i inny sławny tytuł nie zostaną odnowione. Przyczyna może irytować

„Myślę, że podstawowe elementy, które sprawiają, że gry Arkane są wyjątkowe dla naszych fanów, są głęboko zakorzenione w Redfall”, mówi główny producent Aaron Carter. „Dla mnie prawdziwą soczewką, przez którą należy patrzeć, jest to, jak te podstawowe elementy są stosowane w otwartym świecie. Jak podchodzisz do opowiadania historii środowiskowych, aby świat wydawał się stworzony intencjonalnie. Jak tworzysz spotkania, które mają znaczenie i pozwalają graczom na kreatywne podejście do walki. Jak projektujesz misje, które wykorzystują większą skalę, a jednocześnie zachęcają do przemyśleń i immersji. Te rzeczy pomagają ustalić tempo rozgrywki i gęstość narracji, w której nasi gracze powinni czuć się jak w domu”.

„Wspaniałą rzeczą w otwartym świecie jest to, że gracze mają możliwość eksploracji różnych miejsc we własnym tempie”, dodaje dyrektor kreatywny Ricardo Bare. „Jeśli jakiś wampir wydaje się zbyt trudny, można zawsze zająć się gniazdem, albo wykonać przysługę dla jednego ze swoich towarzyszy z Redfall, by podnieść swój poziom, lub zdobyć nowy sprzęt. Potem można wrócić do tej trudnej walki z wampirem”.

Małe, szczegółowe Redfall

„Kochamy małe, szczegółowo wykonane miasta… Znajome sklepiki na rogu, bary i boiska do baseballa”, mówi dyrektor studia Harvey Smith. „Co, jeśli wrzucilibyśmy tam coś niezwykłego, wzmocnionego potężnym wpływem zwykłych ludzi żyjących swoim życiem? Co by było, gdyby można było przebadać wszystkie te szczegóły, eksplorując to nowe miejsce, tak bardzo podobne do tego, w którym mieszkasz, a jednak tak różne, i poczuć, że wyspa Redfall jest prawdziwym miejscem w Massachusetts? Lubimy trochę mieszać, więc każda gra zawiera te same podstawowe wartości, ale zmienia też kilka istotnych elementów”.

Czytaj też: Nowy remake Fallout New Vegas jest słaby i powiem Wam dlaczego

Arkane zawsze starało się, aby miejsce akcji nie było tylko tłem. Świat ciągle opowiada pewne historie i można ich doświadczyć niezależnie od ilości graczy. Nieważne, czy chcesz odkrywać świat we własnym tempie, czy dzielić się swoją podróżą z przyjaciółmi.

„Miejsce akcji jest bogate w narrację i dużą ilość środowiskowych opowieści”, mówi Smith. „Dowiadujesz się wiele o życiu ludzi, którzy tam mieszkają (lub mieszkali). Historia jest ważną częścią tego, jak staramy się wpłynąć na graczy. Przeszukiwanie opuszczonego domu z latarką, poznawanie tego, co się tam wydarzyło, szukanie zasobów, unikanie uśpionych wampirów… wszystko to jest kluczową częścią całego doświadczenia. Sztuczna inteligencja jest w dużym stopniu oparta na grze w kotka i myszkę, z percepcją opartą na wzroku i świadomości dźwięku. Możesz wybrać pomiędzy grą dla jednego gracza a kooperacją z maksymalnie czterema osobami, która staje się bardziej towarzyska i ma szybsze tempo”